Position accuracy improvement by using feed forward torque in regulation structure of servo drive
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46709002%3A_____%2F11%3A%230000417" target="_blank" >RIV/46709002:_____/11:#0000417 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zlepšení polohové přesnosti pomocí dopředné momentové vazby v regulační struktuře servopohonu
Original language description
Článek popisuje způsob řízení sériového mechatronického řetězce (elektrický servopohon + převodovka + vačkový mechanismus + zátěž) ve smyslu použití SW nástrojů. Cílem řídicí struktury je dosažení maximální přesnosti polohy. Hnací motor je nastaven v polohovém režimu, který umožňuje definici zdvihové závislosti (tabulka předdefinovaných hodnot polohy). Řídicí struktura používá polohovou - rychlostní - momentovou kaskádu s rychlostní dopřednou vazbou a momentovou dopřednou vazbou. Je možné připojit neboodpojit jednotlivé části kaskády a zkoumat vliv jednotlivých částí. Zatížení mechatronického řetězce byl realizován servopohonem nastaveném v momentovém režimu, který umožňuje udržovat konstantního točivého momentu. Naměřené údaje byly zaznamenány pomocíprogramovacích nástrojů Yaskawa. Nejprve byla přesnost polohy sledována při konstantní rychlosti motoru, kdy byl měněn točivý moment zátěže. Poté byla definována zdvihová závislost pro hancí motor a opět sledována přesnost polohování. Vý
Czech name
Zlepšení polohové přesnosti pomocí dopředné momentové vazby v regulační struktuře servopohonu
Czech description
Článek popisuje způsob řízení sériového mechatronického řetězce (elektrický servopohon + převodovka + vačkový mechanismus + zátěž) ve smyslu použití SW nástrojů. Cílem řídicí struktury je dosažení maximální přesnosti polohy. Hnací motor je nastaven v polohovém režimu, který umožňuje definici zdvihové závislosti (tabulka předdefinovaných hodnot polohy). Řídicí struktura používá polohovou - rychlostní - momentovou kaskádu s rychlostní dopřednou vazbou a momentovou dopřednou vazbou. Je možné připojit neboodpojit jednotlivé části kaskády a zkoumat vliv jednotlivých částí. Zatížení mechatronického řetězce byl realizován servopohonem nastaveném v momentovém režimu, který umožňuje udržovat konstantního točivého momentu. Naměřené údaje byly zaznamenány pomocíprogramovacích nástrojů Yaskawa. Nejprve byla přesnost polohy sledována při konstantní rychlosti motoru, kdy byl měněn točivý moment zátěže. Poté byla definována zdvihová závislost pro hancí motor a opět sledována přesnost polohování. Vý
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
BC - Theory and management systems
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FR-TI1%2F594" target="_blank" >FR-TI1/594: Investigation of sophisticated methods for the design and development of single-purpose machines, components and peripheries of processing machines</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
2011 12th Internetional Carpathian Control Conference
ISBN
978-1-61284-359-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
46-49
Publisher name
VŠB - Technická Universita Ostrava
Place of publication
Ostrava
Event location
Velké Karlovice
Event date
May 25, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—