All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

AIR SUPPORT WITH STRONG PROGRESSIVE LOAD CHARACTERISTIC IN BOTH OUTER RANGES

Result description

The air support of a driver?s seat minimizes transmission of vibrations from the car frame or car body to the driver?s body. Various dynamic conditions are depending on the kind of the road. This reality demands further functions of the spring-support particularly any possibility for changing of the natural frequency of the system during its operation process. As you know this is the main factor for effective vibroisolation. The change of the support stiffness can be depending on the position, the height, or the acceleration of the seat. The first possibility of changing of the stiffness was described in this paper. A valve controlled by switches in the upper and lower range of the seat travel was used.

Keywords

vibration isolationdriver?s seatspring-supportair spring

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vzduchová podpora se silně progresivní zatěžovací charakteristikou v obou krajních oblastech zdvihu

  • Original language description

    Pružící podstavce sedadel řidiče minimalizují přednost dynamických sil z podlahy kabiny na tělo řidiče. Dynamické poměry takové soustavy se však mění podle druhu vozovky. Z toho důvodu je třeba přizpůsobit tuhost pružícího podstavce provozním podmínkám av některých případech i přeladit v průběhu výkmitu z rovnovážné polohy, tedy účinně a přitom plynule zvýšit tuhost v krajních oblastech zdvihu. Jedna z možností využívající alternativní uzavírání spojovacího potrubí pneumatických pružin je popsána v příspěvku.

  • Czech name

    Vzduchová podpora se silně progresivní zatěžovací charakteristikou v obou krajních oblastech zdvihu

  • Czech description

    Pružící podstavce sedadel řidiče minimalizují přednost dynamických sil z podlahy kabiny na tělo řidiče. Dynamické poměry takové soustavy se však mění podle druhu vozovky. Z toho důvodu je třeba přizpůsobit tuhost pružícího podstavce provozním podmínkám av některých případech i přeladit v průběhu výkmitu z rovnovážné polohy, tedy účinně a přitom plynule zvýšit tuhost v krajních oblastech zdvihu. Jedna z možností využívající alternativní uzavírání spojovacího potrubí pneumatických pružin je popsána v příspěvku.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JQ - Machinery and tools

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Acta Mechanica Slovaca

  • ISBN

  • ISSN

    1335-2393

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Technická univerzita Košice

  • Place of publication

    Košice

  • Event location

    Košice

  • Event date

    Jan 1, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article

Basic information

Result type

D - Article in proceedings

D

CEP

JQ - Machinery and tools

Year of implementation

2008