All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

REPRODUCTION OF CHASSIS DYNAMOMETER DRIVING CYCLES ON THE ROAD AS A MEANS OF ACHIEVING REPEATABLE ON-ROAD EMISSIONS TESTS

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000179" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000179 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    REPRODUCTION OF CHASSIS DYNAMOMETER DRIVING CYCLES ON THE ROAD AS A MEANS OF ACHIEVING REPEATABLE ON-ROAD EMISSIONS TESTS

  • Original language description

    Replication of chassis dynamometer driving cycles on a designated test track offers a way to achieve reproducible vehicle emissions tests without a dynamometer. This is especially beneficial for heavy vehicle testing, where expenses associated with vehicle transport or removal of its engine for testing are relatively high. To reproduce driving cycles, a speed signal with an update rate of several Hz is needed. Two possible sources are engine control unit data and a 5-Hz GPS unit. Emissions measurements,conducted with a relatively primitive on-board monitoring system, were reasonably reproducible. This approach is generally limited by the available test track to low and medium speed cycles.

  • Czech name

    Replikace jízdních cyklů na zkušebím okruhu jako zdroj opakovatelných měření emisí vozidel v terénu

  • Czech description

    Chceme-li dosáhnout opakovatelných měření emisí vozidla, a nemáme-li k tomu k dispozici specializovanou válcovou zkušebnu, lze opakovatelná měření provést i na vhodném zkušebním okruhu, přičemž řidič replikuje jízdní cykly podobně jako ve válcové zkušebně. Aby řidič mohl cyklus odjet, musí mít k dispozici signál okamžité rychlosti vozidla s odezvou alespoň několika Hz. Tato práce pojednává o měřeních emisí na zkušebním okruhu, kde jako signál okamžité rychlosti byl použit signál z řídící jednotky motorua také GPS s rychlou odezvou. Bylo dosaženo podobné opakovatelnosti jako v laboratoři. Tato metoda není vhodná pro vysoké rychlosti.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů