All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Effect of high-speed, performance driving on exhaust emissions of modern light-duty vehicles.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000183" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000183 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Effect of high-speed, performance driving on exhaust emissions of modern light-duty vehicles.

  • Original language description

    Emissions of several cars were measured with an on-board system during real-world operation. On one turbodiesel car, emissions of nitric oxide (NO) and particulate matter (PM) were substantially higher at speeds beyond 130 km/h. On two turbodiesel cars,emissions of NO and PM were substantially higher during performance, aggressive driving. An old gasoline car produced less PM emissions than either of the two modern turbodiesel cars. Neither the increase in freeway speed limits to 160 km/h nor the incentive to replace old vehicles with new ones are therefore expected to result in substantial reduction in PM emissions.

  • Czech name

    Vliv jízdy vysokou rychlostí a agresivní jízdy na výfukové emise moderních lehkých vozidel.

  • Czech description

    Vliv je, relativně velký. U jednoho auta a naftovým motorem byly emise oxidu dusnatého (NO) a částic (PM) několikrát vyšší při jízdě nad 130 km/h, u dvou aut s naftovými motory byly emise NO a PM několikrát vyšší při sportovní, agresivnější jízdě, vše vporovnání s klidnou jízdou zákonnými rychlostmi, i v porovnání s emisemi předepsanými v Euro X limitech aplikovatelných na dané vozy. Starý benzinový Favorit vyprodukoval na stejné trati méně částic než zmíněná moderní auta s turbodieselovými motory. Nelze tedy očekávat snížení emisí částic ani od povolení 160 km/h na dálnici, ani od šrotovného.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    DI - Pollution and air control

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Advances in Automotive Engineering.

  • ISBN

    978-80-7399-496-9

  • Number of pages of the result

    9

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    200

  • Publisher name

    Tribun EU, Brno

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter