The quality of passenger rail transport and liberalization of the transport market in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39902229" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39902229 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://vts.cd.cz/documents/51448/70784/4103.pdf/7f5f3277-8c07-459e-92ef-a051634ac5d8" target="_blank" >https://vts.cd.cz/documents/51448/70784/4103.pdf/7f5f3277-8c07-459e-92ef-a051634ac5d8</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kvalita osobní železniční přepravy a liberalizace přepravního trhu v České republice
Original language description
První opatření pro zvýšení kvality v osobní přepravě byla přijata již v šedesátých letech minulého století. Cílem bylo zlepšovat organizaci a strukturu osobní dopravy; zvyšovat cestovní rychlost a pohodní cestujících; čistotu osobních vozů a souprav; zlepšovat technické funkce vozidlového parku jako jsou údržbu osvětlení, zásobování vodou, vytápění apod., tak jak umožňovala tehdejší konstrukce osobních vozů. Z jízdních řádů lze zjistit, že v tomto období dosahovaly expresní vlaky průměrnou cestovní rychlost necelých 50 km/h, o deset let později došlo k jejímu zvýšení na 67 km/h a v současnosti se blíží 84 km/h. Na některých mimo koridorových tratích jsou tyto rychlosti nižší a přibližují se průměrné rychlosti ze sedmdesátých let.
Czech name
Kvalita osobní železniční přepravy a liberalizace přepravního trhu v České republice
Czech description
První opatření pro zvýšení kvality v osobní přepravě byla přijata již v šedesátých letech minulého století. Cílem bylo zlepšovat organizaci a strukturu osobní dopravy; zvyšovat cestovní rychlost a pohodní cestujících; čistotu osobních vozů a souprav; zlepšovat technické funkce vozidlového parku jako jsou údržbu osvětlení, zásobování vodou, vytápění apod., tak jak umožňovala tehdejší konstrukce osobních vozů. Z jízdních řádů lze zjistit, že v tomto období dosahovaly expresní vlaky průměrnou cestovní rychlost necelých 50 km/h, o deset let později došlo k jejímu zvýšení na 67 km/h a v současnosti se blíží 84 km/h. Na některých mimo koridorových tratích jsou tyto rychlosti nižší a přibližují se průměrné rychlosti ze sedmdesátých let.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Vědeckotechnický sborník ČD
ISSN
1214-9047
e-ISSN
—
Volume of the periodical
41
Issue of the periodical within the volume
únor
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
1-7
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—