All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The quality of passenger rail transport and liberalization of the transport market in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39902229" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39902229 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://vts.cd.cz/documents/51448/70784/4103.pdf/7f5f3277-8c07-459e-92ef-a051634ac5d8" target="_blank" >https://vts.cd.cz/documents/51448/70784/4103.pdf/7f5f3277-8c07-459e-92ef-a051634ac5d8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kvalita osobní železniční přepravy a liberalizace přepravního trhu v České republice

  • Original language description

    První opatření pro zvýšení kvality v osobní přepravě byla přijata již v šedesátých letech minulého století. Cílem bylo zlepšovat organizaci a strukturu osobní dopravy; zvyšovat cestovní rychlost a pohodní cestujících; čistotu osobních vozů a souprav; zlepšovat technické funkce vozidlového parku jako jsou údržbu osvětlení, zásobování vodou, vytápění apod., tak jak umožňovala tehdejší konstrukce osobních vozů. Z jízdních řádů lze zjistit, že v tomto období dosahovaly expresní vlaky průměrnou cestovní rychlost necelých 50 km/h, o deset let později došlo k jejímu zvýšení na 67 km/h a v současnosti se blíží 84 km/h. Na některých mimo koridorových tratích jsou tyto rychlosti nižší a přibližují se průměrné rychlosti ze sedmdesátých let.

  • Czech name

    Kvalita osobní železniční přepravy a liberalizace přepravního trhu v České republice

  • Czech description

    První opatření pro zvýšení kvality v osobní přepravě byla přijata již v šedesátých letech minulého století. Cílem bylo zlepšovat organizaci a strukturu osobní dopravy; zvyšovat cestovní rychlost a pohodní cestujících; čistotu osobních vozů a souprav; zlepšovat technické funkce vozidlového parku jako jsou údržbu osvětlení, zásobování vodou, vytápění apod., tak jak umožňovala tehdejší konstrukce osobních vozů. Z jízdních řádů lze zjistit, že v tomto období dosahovaly expresní vlaky průměrnou cestovní rychlost necelých 50 km/h, o deset let později došlo k jejímu zvýšení na 67 km/h a v současnosti se blíží 84 km/h. Na některých mimo koridorových tratích jsou tyto rychlosti nižší a přibližují se průměrné rychlosti ze sedmdesátých let.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Vědeckotechnický sborník ČD

  • ISSN

    1214-9047

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    41

  • Issue of the periodical within the volume

    únor

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    1-7

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database