The welding of casting of the aluminium alloys for automobile industry
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000478" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000478 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
The welding of casting of the aluminium alloys for automobile industry
Original language description
This paper focuses on aluminium alloys welding and its usage in the automobile industry. The weldability of aluminium casts is i.a. influenced by the physical, chemical and metallurgical properties. The search part of the paper describes technological influences of the aluminium alloys welding, e.g. on the temperature of the pre-heating process, on the filler material or on the conditions under which defects are created. The experimental part deals with welding of aluminium alloys die-cast material AlSi10Mg. These alloys are suitable for producing structural parts of a car body. The thickness of material used was 15 mm, the method applied was MIG and OK AUTROD 4043 and OK AUTROD 5087 were chosen as the filler materials. For the experiment we used the Migatronic BDH 400/500 PULS (electric current 5 to 500 A) welding equipment, pre-heating temperature of material varied from 100 to 220 °C for various regimes of welding. The macrostructure of the welding materials was continuously checked
Czech name
Svařování odlévaných slitin hliníku pro automobilový průmysl
Czech description
Příspěvek se zabývá svařováním slitin hliníku pro automobilový průmysl. Svařitelnost slitin hliníku m.j. ovlivňují fyzikální, chemické a metalurgické vlastnosti. Rešeršní část je zaměřena na technologické vlivy svařování hliníku, např. na teplotu předehřevu, přídavný materiál a podmínky vzniku vad. V experimentální části je provedeno svařování základního materiálu vyrobeného metodou tlakového lití AlSi10Mg, který je perspektivní pro výrobu nosných částí karoserií automobilů. Tloušťka materiálu byla 15 mm, metoda svařování Metal Inert Gas (MIG), přídavné materiály OK AUTROD 4043 a OK AUTROD 5087. Bylo použito svařovací zařízení Migatronic BDH 400/500 PULS (svařovací proud 5 až 400A), teploty předehřevu materiálu 100 až 220 °C s různými režimy svařování.Byla sledována struktura svařovaných dílů
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JP - Industrial processes and processing
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
MITECH 2008
ISBN
978-80-213-1792-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
—
Publisher name
ČZU Praha
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Jun 26, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—