All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The welding of casting of the aluminium alloys for automobile industry

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000478" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000478 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    The welding of casting of the aluminium alloys for automobile industry

  • Original language description

    This paper focuses on aluminium alloys welding and its usage in the automobile industry. The weldability of aluminium casts is i.a. influenced by the physical, chemical and metallurgical properties. The search part of the paper describes technological influences of the aluminium alloys welding, e.g. on the temperature of the pre-heating process, on the filler material or on the conditions under which defects are created. The experimental part deals with welding of aluminium alloys die-cast material AlSi10Mg. These alloys are suitable for producing structural parts of a car body. The thickness of material used was 15 mm, the method applied was MIG and OK AUTROD 4043 and OK AUTROD 5087 were chosen as the filler materials. For the experiment we used the Migatronic BDH 400/500 PULS (electric current 5 to 500 A) welding equipment, pre-heating temperature of material varied from 100 to 220 °C for various regimes of welding. The macrostructure of the welding materials was continuously checked

  • Czech name

    Svařování odlévaných slitin hliníku pro automobilový průmysl

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá svařováním slitin hliníku pro automobilový průmysl. Svařitelnost slitin hliníku m.j. ovlivňují fyzikální, chemické a metalurgické vlastnosti. Rešeršní část je zaměřena na technologické vlivy svařování hliníku, např. na teplotu předehřevu, přídavný materiál a podmínky vzniku vad. V experimentální části je provedeno svařování základního materiálu vyrobeného metodou tlakového lití AlSi10Mg, který je perspektivní pro výrobu nosných částí karoserií automobilů. Tloušťka materiálu byla 15 mm, metoda svařování Metal Inert Gas (MIG), přídavné materiály OK AUTROD 4043 a OK AUTROD 5087. Bylo použito svařovací zařízení Migatronic BDH 400/500 PULS (svařovací proud 5 až 400A), teploty předehřevu materiálu 100 až 220 °C s různými režimy svařování.Byla sledována struktura svařovaných dílů

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JP - Industrial processes and processing

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    MITECH 2008

  • ISBN

    978-80-213-1792-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

  • Publisher name

    ČZU Praha

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Jun 26, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article