All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Welding of Casting of the Aluminium Alloys for Automobile Industry

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F09%3A%230001175" target="_blank" >RIV/46747885:24210/09:#0001175 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Svařování odlévaných slitin hliníku pro automobilový průmysl

  • Original language description

    Tento příspěvek je zaměřen na svařování hliníkových slitin a jejich užití v utomobilovém průmyslu. Svařitelnost hliníkových odlitků je ovlivněna především jejich fyzikálními chemickými a metalurgickými vlastnostmi. Výzkumná část příspěvku popisuje technologické vlivy při svařování hliníkových slitin, např. teplotu předehřevu, přídavný material a podmínky, při kterých mohou vznikat defekty. Experimentální část se věnuje svařování vysokotlace odlévaných slitin hliníku AlSi10Mg. Tyto slitiny jsou vhodné pro použití v automobilových karosériích. Tloušťka materiálu byla stanovena na 15mm a zvolená metoda MIG. Jako přídavné materialy byly užity dva dráty OK AUTROD 4043 a OK AUTROD 5087. Experimenty byly vyhotoveny na svářečce Migatronic BDH 400/500 PULS (elektrický proud 5 až 500 A) a teolota předehřevu se měnila od 100 do 220°C. U jednotlivých svarů byla následně vyhodnocena výsledná makrostruktura.

  • Czech name

    Svařování odlévaných slitin hliníku pro automobilový průmysl

  • Czech description

    Tento příspěvek je zaměřen na svařování hliníkových slitin a jejich užití v utomobilovém průmyslu. Svařitelnost hliníkových odlitků je ovlivněna především jejich fyzikálními chemickými a metalurgickými vlastnostmi. Výzkumná část příspěvku popisuje technologické vlivy při svařování hliníkových slitin, např. teplotu předehřevu, přídavný material a podmínky, při kterých mohou vznikat defekty. Experimentální část se věnuje svařování vysokotlace odlévaných slitin hliníku AlSi10Mg. Tyto slitiny jsou vhodné pro použití v automobilových karosériích. Tloušťka materiálu byla stanovena na 15mm a zvolená metoda MIG. Jako přídavné materialy byly užity dva dráty OK AUTROD 4043 a OK AUTROD 5087. Experimenty byly vyhotoveny na svářečce Migatronic BDH 400/500 PULS (elektrický proud 5 až 500 A) a teolota předehřevu se měnila od 100 do 220°C. U jednotlivých svarů byla následně vyhodnocena výsledná makrostruktura.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JG - Metallurgy, metal materials

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    XXIX. Dny svařovací techniky

  • ISBN

    978-80-02-02138-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    ESAB Vamberk

  • Place of publication

    Pardubice

  • Event location

    Vamberk

  • Event date

    May 26, 2009

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article