The Welding of Casting of the Aluminium Alloys for Automobile Industry
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F09%3A%230001175" target="_blank" >RIV/46747885:24210/09:#0001175 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Svařování odlévaných slitin hliníku pro automobilový průmysl
Original language description
Tento příspěvek je zaměřen na svařování hliníkových slitin a jejich užití v utomobilovém průmyslu. Svařitelnost hliníkových odlitků je ovlivněna především jejich fyzikálními chemickými a metalurgickými vlastnostmi. Výzkumná část příspěvku popisuje technologické vlivy při svařování hliníkových slitin, např. teplotu předehřevu, přídavný material a podmínky, při kterých mohou vznikat defekty. Experimentální část se věnuje svařování vysokotlace odlévaných slitin hliníku AlSi10Mg. Tyto slitiny jsou vhodné pro použití v automobilových karosériích. Tloušťka materiálu byla stanovena na 15mm a zvolená metoda MIG. Jako přídavné materialy byly užity dva dráty OK AUTROD 4043 a OK AUTROD 5087. Experimenty byly vyhotoveny na svářečce Migatronic BDH 400/500 PULS (elektrický proud 5 až 500 A) a teolota předehřevu se měnila od 100 do 220°C. U jednotlivých svarů byla následně vyhodnocena výsledná makrostruktura.
Czech name
Svařování odlévaných slitin hliníku pro automobilový průmysl
Czech description
Tento příspěvek je zaměřen na svařování hliníkových slitin a jejich užití v utomobilovém průmyslu. Svařitelnost hliníkových odlitků je ovlivněna především jejich fyzikálními chemickými a metalurgickými vlastnostmi. Výzkumná část příspěvku popisuje technologické vlivy při svařování hliníkových slitin, např. teplotu předehřevu, přídavný material a podmínky, při kterých mohou vznikat defekty. Experimentální část se věnuje svařování vysokotlace odlévaných slitin hliníku AlSi10Mg. Tyto slitiny jsou vhodné pro použití v automobilových karosériích. Tloušťka materiálu byla stanovena na 15mm a zvolená metoda MIG. Jako přídavné materialy byly užity dva dráty OK AUTROD 4043 a OK AUTROD 5087. Experimenty byly vyhotoveny na svářečce Migatronic BDH 400/500 PULS (elektrický proud 5 až 500 A) a teolota předehřevu se měnila od 100 do 220°C. U jednotlivých svarů byla následně vyhodnocena výsledná makrostruktura.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JG - Metallurgy, metal materials
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
XXIX. Dny svařovací techniky
ISBN
978-80-02-02138-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
—
Publisher name
ESAB Vamberk
Place of publication
Pardubice
Event location
Vamberk
Event date
May 26, 2009
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—