All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Tribological properties of sheet metals with Aluminium coating ALUMINIERT

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F11%3A%230002315" target="_blank" >RIV/46747885:24210/11:#0002315 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Tribologické vlastnosti tenkých plechů s hliníkovým povlakem ALUMINIERT

  • Original language description

    Předložený příspěvek se zabývá možností aplikace nových ? progresivních materiálů v oblasti stavby karosérie. Použití nových materiálů, k nimž lze zařadit hliník a jeho slitiny, přináší sebou potřebu testování užitných vlastností jednotlivých dílů karosérie. Výlisky plechů jako dílčí části karosérie jsou vyráběny technologií tažení a z důvodů korozní odolnosti se plechy opatřují různými typy povlaků, převážně na bázi zinku. Pro alternativní zajištění korozní ochrany a zvýšení její účinnosti je uvažovános použitím nových povlaků ze slitin hliníku, což dává řadu nezodpovězených otázek ohledně podmínek zpracování plechů s tímto povlakem. Cílem příspěvku je porovnat tribologické vlastnosti plechů s povlakem hliníku ALUMINIERT se standardním zinkovým povlakem za různých technologických podmínek tažení s použitím zařízení a metodiky vyvinuté na katedře strojírenské technologie, TU v Liberci.

  • Czech name

    Tribologické vlastnosti tenkých plechů s hliníkovým povlakem ALUMINIERT

  • Czech description

    Předložený příspěvek se zabývá možností aplikace nových ? progresivních materiálů v oblasti stavby karosérie. Použití nových materiálů, k nimž lze zařadit hliník a jeho slitiny, přináší sebou potřebu testování užitných vlastností jednotlivých dílů karosérie. Výlisky plechů jako dílčí části karosérie jsou vyráběny technologií tažení a z důvodů korozní odolnosti se plechy opatřují různými typy povlaků, převážně na bázi zinku. Pro alternativní zajištění korozní ochrany a zvýšení její účinnosti je uvažovános použitím nových povlaků ze slitin hliníku, což dává řadu nezodpovězených otázek ohledně podmínek zpracování plechů s tímto povlakem. Cílem příspěvku je porovnat tribologické vlastnosti plechů s povlakem hliníku ALUMINIERT se standardním zinkovým povlakem za různých technologických podmínek tažení s použitím zařízení a metodiky vyvinuté na katedře strojírenské technologie, TU v Liberci.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JP - Industrial processes and processing

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Strojírenská technologie

  • ISSN

    1211-4162

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    XVI

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    20-25

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database