All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Technological parameters influence for coefficient of friction by drawing

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F05%3A24210174" target="_blank" >RIV/46747885:24210/05:24210174 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv technologických parametrů na koeficient tření při tažení

  • Original language description

    Při tažení výlisků tzv. karosářského typu dochází ke změně technologických podmínek, které ovlivňují vlastní proces tažení. Změnou rychlosti tažení nebo kontaktního tlaku v oblasti přidržovače tažného nástroje dochází ke změnám tření a tím i změnám triblogických podmínek v oblasti nástroj - materiál.Výsledkem je nárůst tažných sil s možností vzniku zadírání. Problém zadírání se vyskytuje převážně u plechů s povlaky na bázi zinku, jež se z důvodu korozní ochrany používají pro výlisky karoserie automoilu.Cílem příspěvku je zdůraznit, že koeficient tření není při tažení konstantní, ale mění se v závislosti na rychlosti tažení, tlaku přidržovače a použitém substrátu. Modelováním podmínek tažení, protahováním vzorku plechu, při změně parametrů zkouškje zjištěn koeficient tření a prezentován formou grafů.

  • Czech name

    Vliv technologických parametrů na koeficient tření při tažení

  • Czech description

    Při tažení výlisků tzv. karosářského typu dochází ke změně technologických podmínek, které ovlivňují vlastní proces tažení. Změnou rychlosti tažení nebo kontaktního tlaku v oblasti přidržovače tažného nástroje dochází ke změnám tření a tím i změnám triblogických podmínek v oblasti nástroj - materiál.Výsledkem je nárůst tažných sil s možností vzniku zadírání. Problém zadírání se vyskytuje převážně u plechů s povlaky na bázi zinku, jež se z důvodu korozní ochrany používají pro výlisky karoserie automoilu.Cílem příspěvku je zdůraznit, že koeficient tření není při tažení konstantní, ale mění se v závislosti na rychlosti tažení, tlaku přidržovače a použitém substrátu. Modelováním podmínek tažení, protahováním vzorku plechu, při změně parametrů zkouškje zjištěn koeficient tření a prezentován formou grafů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JG - Metallurgy, metal materials

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Technológia 2005

  • ISBN

    80-227-2264-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Strojnická fakulta v STU v Bratislavě

  • Place of publication

    Bratislava, Slovenská republika

  • Event location

    Bratislava, Slovenská republika

  • Event date

    Jan 1, 2005

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article