Method of determining front-rear and side incline of a vessel or aircraft with exclusion of dynamic errors and measuring modular system for carrying out the method
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F15%3A00002308" target="_blank" >RIV/46747885:24210/15:00002308 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/46747885:24620/15:00002308
Result on the web
<a href="http://spisy.upv.cz/Patents/FullDocuments/305/305251.pdf" target="_blank" >http://spisy.upv.cz/Patents/FullDocuments/305/305251.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Způsob stanovení předozadního náklonu a bočního náklonu lodi či letadla s vyloučením dynamických chyb a měřicí modulový systém k provádění tohoto způsobu
Original language description
Stanovení předozadního a bočního náklonu lodi či letadla spočívá v tom, že podle úhlové výchylky lokální vertikální osy (12) fyzikálního kyvadla (1) se měří a registrují aktuální hodnoty bočního náklonu lodi či letadla pomocí prvého fotoelektrického kódového měniče (2) namontovaného na příslušnou osu pro měření úhlů bočního a předozadního náklonu lodi či letadla pomocí druhého fotoelektrického kódového měniče (3) namontovaného na příslušnou osu pro měření úhlů předozadního náklonu. Dynamická chyba způsobená nestabilitou fyzikálního kyvadla (1) v inerciálním prostoru vyjádřená odchylkou od lokální vertikální osy (12) se stanoví a odstraní prostřednictvím dvou párů konstrukčně identických akcelerometrů (4, 5, 6, 7) určených pro měření lineárního zrychlení.
Czech name
Způsob stanovení předozadního náklonu a bočního náklonu lodi či letadla s vyloučením dynamických chyb a měřicí modulový systém k provádění tohoto způsobu
Czech description
Stanovení předozadního a bočního náklonu lodi či letadla spočívá v tom, že podle úhlové výchylky lokální vertikální osy (12) fyzikálního kyvadla (1) se měří a registrují aktuální hodnoty bočního náklonu lodi či letadla pomocí prvého fotoelektrického kódového měniče (2) namontovaného na příslušnou osu pro měření úhlů bočního a předozadního náklonu lodi či letadla pomocí druhého fotoelektrického kódového měniče (3) namontovaného na příslušnou osu pro měření úhlů předozadního náklonu. Dynamická chyba způsobená nestabilitou fyzikálního kyvadla (1) v inerciálním prostoru vyjádřená odchylkou od lokální vertikální osy (12) se stanoví a odstraní prostřednictvím dvou párů konstrukčně identických akcelerometrů (4, 5, 6, 7) určených pro měření lineárního zrychlení.
Classification
Type
P - Patent
CEP classification
JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
305251
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
May 20, 2015
Owner name
Technická univerzita v Liberci, Liberec 1, CZ
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence