Model of complex diagnostic device
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F19%3A00007110" target="_blank" >RIV/46747885:24210/19:00007110 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/46747885:24620/19:00007110
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Model komplexního diagnostického zařízení
Original language description
Model komplexního diagnostického zařízení pro měření rozchodu tramvajových kolejí pod reálným zatížením. Ústřední část modelu komplexního diagnostického zařízení tvoří dvojice odměřovacích zařízení, které se umísťují nad kolejnice. Podoba odměřovacího zařízení pro levou a pravou stranu podvozku tramvaje je zrcadlová. Každé odměřovací zařízení je tvořeno především polohovatelnými komponenty v podobě kamery s objektivem a laseru. Dále je odměřovací zařízení vybaveno sadou laserů na odměřování vzdálenosti, sloužící ke kalibraci polohy zařízení. Komplexní diagnostické zařízení dále tvoří lokalizační systém GPS, který poskytuje aktuální polohu. Zpracování získaných kamerových obrazů a jejich následné vyhodnocení za účelem výpočtu rozchodu kolejí a jeho spřažení s GPS souřadnicí je zajištěno příslušným specifickým software.
Czech name
Model komplexního diagnostického zařízení
Czech description
Model komplexního diagnostického zařízení pro měření rozchodu tramvajových kolejí pod reálným zatížením. Ústřední část modelu komplexního diagnostického zařízení tvoří dvojice odměřovacích zařízení, které se umísťují nad kolejnice. Podoba odměřovacího zařízení pro levou a pravou stranu podvozku tramvaje je zrcadlová. Každé odměřovací zařízení je tvořeno především polohovatelnými komponenty v podobě kamery s objektivem a laseru. Dále je odměřovací zařízení vybaveno sadou laserů na odměřování vzdálenosti, sloužící ke kalibraci polohy zařízení. Komplexní diagnostické zařízení dále tvoří lokalizační systém GPS, který poskytuje aktuální polohu. Zpracování získaných kamerových obrazů a jejich následné vyhodnocení za účelem výpočtu rozchodu kolejí a jeho spřažení s GPS souřadnicí je zajištěno příslušným specifickým software.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20201 - Electrical and electronic engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH03010459" target="_blank" >TH03010459: Operational diagnostics of tram track profile and gauge under load</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
LEP_2019_GB_1
Numerical identification
—
Technical parameters
Hlavními komponenty jsou: 1. polohově nastavitelná kamera Basler piA2400-17mg, rozlišení 5 MPix, snímkovací frekcence 17 fps, spolu s objektivem Kowa. 2. Polohově nastavitelný liniový laser Sting Ray. 3. Laserový měřák vzdálenosti (3 ks). Maximální zástavbové rozměry (VxŠxD): 140x106x400 mm. Celková hmotnost zařízení cca 8 kg..
Economical parameters
Výsledek slouží k ověření funkčnosti navrženého komplexního systému a bude tvořit základ pro finální prototypové řešení. Hlavní uživatel bude Technická univerzita v Liberci v kooperaci s Dopravním podnikem měst Liberce a Jablonce nad Nisou. Finální řešení bude potenciálním zájemcům prezentováno prostřednictvím Sdružení dopravních podniků ČR..
Application category by cost
—
Owner IČO
46747885
Owner name
Technická univerzita v Liberci
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—