All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Operationally verified prototype of a diagnostic device

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F20%3A00008070" target="_blank" >RIV/46747885:24210/20:00008070 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/46747885:24620/20:00008070

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Provozně ověřený prototyp diagnostického zařízení

  • Original language description

    Jedná se o diagnostické zařízení pro měření profilu a/nebo rozchodu tramvajových kolejí pod reálným zatížením. Jako základ pro finální prototyp diagnostického zařízení posloužil funkční vzorek modelu komplexního diagnostického zařízení, který byl zhotoven v předchozím roce. Ústřední konstrukční částí prototypu tvoří pár odměřovacích zařízení. Dále je obsažen lokalizační systém a systém řízení. Jelikož byl původní model konstruován se zohledněním požadavků pro vestavbu na tramvajový vůz a navržená koncepce se v rámci laboratorních testů prokázala jako plně vyhovující, tak bylo možné ponechat totožný základ, který byl dále doplněn a zodolněn. Zodolnění zařízení spočívalo v instalaci průchodek, těsnění, konektorů, fixaci kabeláže a zejména v umístění krycích prvků na spodní část zařízení. Zařízení bylo testováno a odladěno v tramvajovém depu a následně bylo ověřeno v reálném provozu. Nedílnou součástí systému je kalibrační přípravek, který je určen k umístění na koleje, kde napomáhá při ladění vzájemné polohy odměřovacích zařízení ustavených na tramvajovém podvozku.

  • Czech name

    Provozně ověřený prototyp diagnostického zařízení

  • Czech description

    Jedná se o diagnostické zařízení pro měření profilu a/nebo rozchodu tramvajových kolejí pod reálným zatížením. Jako základ pro finální prototyp diagnostického zařízení posloužil funkční vzorek modelu komplexního diagnostického zařízení, který byl zhotoven v předchozím roce. Ústřední konstrukční částí prototypu tvoří pár odměřovacích zařízení. Dále je obsažen lokalizační systém a systém řízení. Jelikož byl původní model konstruován se zohledněním požadavků pro vestavbu na tramvajový vůz a navržená koncepce se v rámci laboratorních testů prokázala jako plně vyhovující, tak bylo možné ponechat totožný základ, který byl dále doplněn a zodolněn. Zodolnění zařízení spočívalo v instalaci průchodek, těsnění, konektorů, fixaci kabeláže a zejména v umístění krycích prvků na spodní část zařízení. Zařízení bylo testováno a odladěno v tramvajovém depu a následně bylo ověřeno v reálném provozu. Nedílnou součástí systému je kalibrační přípravek, který je určen k umístění na koleje, kde napomáhá při ladění vzájemné polohy odměřovacích zařízení ustavených na tramvajovém podvozku.

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TH03010459" target="_blank" >TH03010459: Operational diagnostics of tram track profile and gauge under load</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    OMS-2020-koleje-prototyp

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Zařízení se skládá z dvojice odměřovacích zařízení, přičemž každé odměřovací zařízení obsahuje kameru, liniový laser a trojici odměřovacích laserů vzdálenosti. Součástí zařízení je lokalizační systém a dále řídicí systém. Pro naladění zařízení na tramvajový podvozek/vůz je nezbytný kalibrační přípravek. Měření je možné realizovat při rychlosti odpovídající stavu trati, předpokládá se maximální rychlost cca 25 km/h. Instalace zařízení na tramvajový podvozek je závislá na typu podvozku. Primárně je předpokládáno využití na podvozcích T3, kde se zařízení umístí do oblasti kolejnicové brzdy. Kontaktní osoba Michal Starý (michal.stary@tul.cz)..

  • Economical parameters

    Zařízení umožní získání klíčových znalostí techniků dopravních podniků v oblasti dlouhodobého vývoje stavu trati ve vazbě na mechanické opotřebení a klimatické podmínky v jednotlivých ročních obdobích. Uplatnění navrženého řešení přináší potenciálně stabilnější, efektivnější a zejména bezpečnější provoz tramvajové dopravy ve městech. Zařízení bylo navrženo jako nízkonákladové, konkrétní cena bude součástí obchodního modelu a komercializační strategie..

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    47311975

  • Owner name

    Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a. s.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page