Operationally verified prototype of a diagnostic device
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F20%3A00008070" target="_blank" >RIV/46747885:24210/20:00008070 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/46747885:24620/20:00008070
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Provozně ověřený prototyp diagnostického zařízení
Original language description
Jedná se o diagnostické zařízení pro měření profilu a/nebo rozchodu tramvajových kolejí pod reálným zatížením. Jako základ pro finální prototyp diagnostického zařízení posloužil funkční vzorek modelu komplexního diagnostického zařízení, který byl zhotoven v předchozím roce. Ústřední konstrukční částí prototypu tvoří pár odměřovacích zařízení. Dále je obsažen lokalizační systém a systém řízení. Jelikož byl původní model konstruován se zohledněním požadavků pro vestavbu na tramvajový vůz a navržená koncepce se v rámci laboratorních testů prokázala jako plně vyhovující, tak bylo možné ponechat totožný základ, který byl dále doplněn a zodolněn. Zodolnění zařízení spočívalo v instalaci průchodek, těsnění, konektorů, fixaci kabeláže a zejména v umístění krycích prvků na spodní část zařízení. Zařízení bylo testováno a odladěno v tramvajovém depu a následně bylo ověřeno v reálném provozu. Nedílnou součástí systému je kalibrační přípravek, který je určen k umístění na koleje, kde napomáhá při ladění vzájemné polohy odměřovacích zařízení ustavených na tramvajovém podvozku.
Czech name
Provozně ověřený prototyp diagnostického zařízení
Czech description
Jedná se o diagnostické zařízení pro měření profilu a/nebo rozchodu tramvajových kolejí pod reálným zatížením. Jako základ pro finální prototyp diagnostického zařízení posloužil funkční vzorek modelu komplexního diagnostického zařízení, který byl zhotoven v předchozím roce. Ústřední konstrukční částí prototypu tvoří pár odměřovacích zařízení. Dále je obsažen lokalizační systém a systém řízení. Jelikož byl původní model konstruován se zohledněním požadavků pro vestavbu na tramvajový vůz a navržená koncepce se v rámci laboratorních testů prokázala jako plně vyhovující, tak bylo možné ponechat totožný základ, který byl dále doplněn a zodolněn. Zodolnění zařízení spočívalo v instalaci průchodek, těsnění, konektorů, fixaci kabeláže a zejména v umístění krycích prvků na spodní část zařízení. Zařízení bylo testováno a odladěno v tramvajovém depu a následně bylo ověřeno v reálném provozu. Nedílnou součástí systému je kalibrační přípravek, který je určen k umístění na koleje, kde napomáhá při ladění vzájemné polohy odměřovacích zařízení ustavených na tramvajovém podvozku.
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH03010459" target="_blank" >TH03010459: Operational diagnostics of tram track profile and gauge under load</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
OMS-2020-koleje-prototyp
Numerical identification
—
Technical parameters
Zařízení se skládá z dvojice odměřovacích zařízení, přičemž každé odměřovací zařízení obsahuje kameru, liniový laser a trojici odměřovacích laserů vzdálenosti. Součástí zařízení je lokalizační systém a dále řídicí systém. Pro naladění zařízení na tramvajový podvozek/vůz je nezbytný kalibrační přípravek. Měření je možné realizovat při rychlosti odpovídající stavu trati, předpokládá se maximální rychlost cca 25 km/h. Instalace zařízení na tramvajový podvozek je závislá na typu podvozku. Primárně je předpokládáno využití na podvozcích T3, kde se zařízení umístí do oblasti kolejnicové brzdy. Kontaktní osoba Michal Starý (michal.stary@tul.cz)..
Economical parameters
Zařízení umožní získání klíčových znalostí techniků dopravních podniků v oblasti dlouhodobého vývoje stavu trati ve vazbě na mechanické opotřebení a klimatické podmínky v jednotlivých ročních obdobích. Uplatnění navrženého řešení přináší potenciálně stabilnější, efektivnější a zejména bezpečnější provoz tramvajové dopravy ve městech. Zařízení bylo navrženo jako nízkonákladové, konkrétní cena bude součástí obchodního modelu a komercializační strategie..
Application category by cost
—
Owner IČO
47311975
Owner name
Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a. s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—