A method for measuring the mechanical losses of a piston engine by turning it and a device for carrying out this method
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F19%3A00007284" target="_blank" >RIV/46747885:24210/19:00007284 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Způsob měření mechanických ztrát pístového motoru jeho protáčením a zařízení k provádění tohoto způsobu
Original language description
Způsob měření mechanických ztrát v pístovém motoru jeho protáčením na zkušebním stanovišti prostřednictvím snímače točivého momentu a snímačů dalších provozních veličin motoru, například otáček, případně protáčením na speciální zkušební stanici spočívá v tom, že se trvale uzavřou sací a výfukové ventily (41, 42) motoru za současného odpojení jejich ovládání a motor se protáčí, přičemž do jeho válců (2) se v oblasti dolní úvratě přivádí stlačený vzduch, čímž se v nich udržuje tlak odpovídající provozním podmínkám motoru a přitom se měří točivý moment motoru a další provozní veličiny zahrnující otáčky motoru. Zařízení k provádění tohoto způsobu je charakterizováno tím, že do hlavy válců motoru je upevněný multifunkční člen (5) se samočinným jednocestným ventilem (7) s výstupním otvorem (52). Jednocestný ventil (7) je napojený na přívod (71) stlačeného vzduchu přes regulační ventil (9). Multifunkční člen (5) je opatřen otvorem (51) pro tlakový snímač (6) a otvorem (53) pro dekompresní ventil (8), přičemž tyto otvory (51, 52, 53) jsou zaústěny do pracovního prostoru (3) ve válcích (2) motoru.
Czech name
Způsob měření mechanických ztrát pístového motoru jeho protáčením a zařízení k provádění tohoto způsobu
Czech description
Způsob měření mechanických ztrát v pístovém motoru jeho protáčením na zkušebním stanovišti prostřednictvím snímače točivého momentu a snímačů dalších provozních veličin motoru, například otáček, případně protáčením na speciální zkušební stanici spočívá v tom, že se trvale uzavřou sací a výfukové ventily (41, 42) motoru za současného odpojení jejich ovládání a motor se protáčí, přičemž do jeho válců (2) se v oblasti dolní úvratě přivádí stlačený vzduch, čímž se v nich udržuje tlak odpovídající provozním podmínkám motoru a přitom se měří točivý moment motoru a další provozní veličiny zahrnující otáčky motoru. Zařízení k provádění tohoto způsobu je charakterizováno tím, že do hlavy válců motoru je upevněný multifunkční člen (5) se samočinným jednocestným ventilem (7) s výstupním otvorem (52). Jednocestný ventil (7) je napojený na přívod (71) stlačeného vzduchu přes regulační ventil (9). Multifunkční člen (5) je opatřen otvorem (51) pro tlakový snímač (6) a otvorem (53) pro dekompresní ventil (8), přičemž tyto otvory (51, 52, 53) jsou zaústěny do pracovního prostoru (3) ve válcích (2) motoru.
Classification
Type
P - Patent
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
307703
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
Jan 16, 2019
Owner name
Technická univerzita v Liberci
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence