Device for Mechanically De-icing Overhead Contact Lines
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F20%3A00010788" target="_blank" >RIV/46747885:24210/20:00010788 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0033/uv033684.pdf" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0033/uv033684.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zařízení pro mechanické odstranění námrazy z trolejového vedení
Original language description
Principem zařízení je uplatnění rotačního pohybu válcové nožové hlavy uložené kolmo, event. šikmo na osu trolejového vedení. Otáčením nožové hlavy dochází v místě kontaktu s trolejí k rozrušování námrazy, čímž je zajištěn optimální kontakt se sběrací soustavou trakčního vozidla a minimalizován přechodový odpor v důsledku přítomnosti ledu. Provoz zařízení je možné realizovat ve dvou režimech. První režim je aktivní, ve kterém je rotační pohyb nožové hlavy zajištěn prostřednictvím pneumatického nebo elektrického pohonu. Druhý režim je odvozen od vlastního pohybu vozidla, kdy je nožová hlava pouze pasivně odvalována po povrchu troleje, ve kterém je v kontaktu. Pohon v aktivní režim provozu lze regulovat a přizpůsobovat otáčky relativní rychlosti vozidla, nebo otáčky zvyšovat, resp. snižovat tak, aby docházelo zároveň k smýkání individuálních břitů nožové hlavy po troleji.
Czech name
Zařízení pro mechanické odstranění námrazy z trolejového vedení
Czech description
Principem zařízení je uplatnění rotačního pohybu válcové nožové hlavy uložené kolmo, event. šikmo na osu trolejového vedení. Otáčením nožové hlavy dochází v místě kontaktu s trolejí k rozrušování námrazy, čímž je zajištěn optimální kontakt se sběrací soustavou trakčního vozidla a minimalizován přechodový odpor v důsledku přítomnosti ledu. Provoz zařízení je možné realizovat ve dvou režimech. První režim je aktivní, ve kterém je rotační pohyb nožové hlavy zajištěn prostřednictvím pneumatického nebo elektrického pohonu. Druhý režim je odvozen od vlastního pohybu vozidla, kdy je nožová hlava pouze pasivně odvalována po povrchu troleje, ve kterém je v kontaktu. Pohon v aktivní režim provozu lze regulovat a přizpůsobovat otáčky relativní rychlosti vozidla, nebo otáčky zvyšovat, resp. snižovat tak, aby docházelo zároveň k smýkání individuálních břitů nožové hlavy po troleji.
Classification
Type
F<sub>uzit</sub> - Utility model
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH02020252" target="_blank" >TH02020252: Technology of de-icing and mobile antiicer for tram and trolleybus trolley wires in city transport</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
33684
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
—
Owner name
Technická univerzita v Liberci
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence