All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Device for Mechanically De-icing Overhead Contact Lines

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F20%3A00010788" target="_blank" >RIV/46747885:24210/20:00010788 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0033/uv033684.pdf" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0033/uv033684.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zařízení pro mechanické odstranění námrazy z trolejového vedení

  • Original language description

    Principem zařízení je uplatnění rotačního pohybu válcové nožové hlavy uložené kolmo, event. šikmo na osu trolejového vedení. Otáčením nožové hlavy dochází v místě kontaktu s trolejí k rozrušování námrazy, čímž je zajištěn optimální kontakt se sběrací soustavou trakčního vozidla a minimalizován přechodový odpor v důsledku přítomnosti ledu. Provoz zařízení je možné realizovat ve dvou režimech. První režim je aktivní, ve kterém je rotační pohyb nožové hlavy zajištěn prostřednictvím pneumatického nebo elektrického pohonu. Druhý režim je odvozen od vlastního pohybu vozidla, kdy je nožová hlava pouze pasivně odvalována po povrchu troleje, ve kterém je v kontaktu. Pohon v aktivní režim provozu lze regulovat a přizpůsobovat otáčky relativní rychlosti vozidla, nebo otáčky zvyšovat, resp. snižovat tak, aby docházelo zároveň k smýkání individuálních břitů nožové hlavy po troleji.

  • Czech name

    Zařízení pro mechanické odstranění námrazy z trolejového vedení

  • Czech description

    Principem zařízení je uplatnění rotačního pohybu válcové nožové hlavy uložené kolmo, event. šikmo na osu trolejového vedení. Otáčením nožové hlavy dochází v místě kontaktu s trolejí k rozrušování námrazy, čímž je zajištěn optimální kontakt se sběrací soustavou trakčního vozidla a minimalizován přechodový odpor v důsledku přítomnosti ledu. Provoz zařízení je možné realizovat ve dvou režimech. První režim je aktivní, ve kterém je rotační pohyb nožové hlavy zajištěn prostřednictvím pneumatického nebo elektrického pohonu. Druhý režim je odvozen od vlastního pohybu vozidla, kdy je nožová hlava pouze pasivně odvalována po povrchu troleje, ve kterém je v kontaktu. Pohon v aktivní režim provozu lze regulovat a přizpůsobovat otáčky relativní rychlosti vozidla, nebo otáčky zvyšovat, resp. snižovat tak, aby docházelo zároveň k smýkání individuálních břitů nožové hlavy po troleji.

Classification

  • Type

    F<sub>uzit</sub> - Utility model

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20301 - Mechanical engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TH02020252" target="_blank" >TH02020252: Technology of de-icing and mobile antiicer for tram and trolleybus trolley wires in city transport</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Patent/design ID

    33684

  • Publisher

    CZ001 -

  • Publisher name

    Industrial Property Office

  • Place of publication

    Prague

  • Publication country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Date of acceptance

  • Owner name

    Technická univerzita v Liberci

  • Method of use

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence