Functional prototype of system of pneumatic spring and control unit
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F21%3A00009625" target="_blank" >RIV/46747885:24210/21:00009625 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Funkční vzorek modelu systému pneumatické pružiny a řídící jednotky
Original language description
Projekt „Pokročilé evropské sedačky pro globální inovaci v automobilovém sektoru“ (ESSGIAS) si klade za cíl vyvinout chytré elektronické řešení široce použitelné v oblasti automobilových sedaček. Tato technologie umožňuje využití automatické regulace k dosažení změny tlaku v kontaktní zóně mezi sedákem a sedící osobou. Tato změna se děje plynule bez rušivého pocitu. Může být prováděna uživatelem na základě jeho zásahu nebo automaticky podle zvoleného programového režimu bez jeho vědomí. Její průběh může být pozvolný, periodicky se opakující. Změnu tlaku zajišťuje elektro-pneumatický systém, který se skládá z malého kompresoru, pneumatických ventilů, pneumatického vaku a elektronické řídící jednotky. Tlak v pneumatickém vaku ovlivňuje rozložení tlaku v kontaktní zóně sedáku, zejména velikost tlakových špiček vyskytujících se zpravidla v oblasti sedacích kostí. Zpětnovazebně řízený elektro-pneumatický obvod zajišťuje dostatečně rychlou odezvu na požadavky uživatele.
Czech name
Funkční vzorek modelu systému pneumatické pružiny a řídící jednotky
Czech description
Projekt „Pokročilé evropské sedačky pro globální inovaci v automobilovém sektoru“ (ESSGIAS) si klade za cíl vyvinout chytré elektronické řešení široce použitelné v oblasti automobilových sedaček. Tato technologie umožňuje využití automatické regulace k dosažení změny tlaku v kontaktní zóně mezi sedákem a sedící osobou. Tato změna se děje plynule bez rušivého pocitu. Může být prováděna uživatelem na základě jeho zásahu nebo automaticky podle zvoleného programového režimu bez jeho vědomí. Její průběh může být pozvolný, periodicky se opakující. Změnu tlaku zajišťuje elektro-pneumatický systém, který se skládá z malého kompresoru, pneumatických ventilů, pneumatického vaku a elektronické řídící jednotky. Tlak v pneumatickém vaku ovlivňuje rozložení tlaku v kontaktní zóně sedáku, zejména velikost tlakových špiček vyskytujících se zpravidla v oblasti sedacích kostí. Zpětnovazebně řízený elektro-pneumatický obvod zajišťuje dostatečně rychlou odezvu na požadavky uživatele.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20302 - Applied mechanics
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LTE120004" target="_blank" >LTE120004: ESSGIAS - EUROPEAN SMARTER SEATS FOR GLOBAL INNOVATION IN THE AUTOMOTIVE SECTOR</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
FV-KMP-01/21
Numerical identification
—
Technical parameters
Napájení 12 V, příkon špičkově 200 W, maximální provozní tlak v pneumatickém obvodu 25 kPa, počet pneumatických pružin 1 až 2..
Economical parameters
Není určeno..
Application category by cost
—
Owner IČO
46747885
Owner name
Tecnická univerzita v LIberci
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
O - Doposud nevyužívaný výsledek
Licence fee requirement
—
Web page
—