All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Functional prototype of system of pneumatic spring and control unit

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F21%3A00009625" target="_blank" >RIV/46747885:24210/21:00009625 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Funkční vzorek modelu systému pneumatické pružiny a řídící jednotky

  • Original language description

    Projekt „Pokročilé evropské sedačky pro globální inovaci v automobilovém sektoru“ (ESSGIAS) si klade za cíl vyvinout chytré elektronické řešení široce použitelné v oblasti automobilových sedaček. Tato technologie umožňuje využití automatické regulace k dosažení změny tlaku v kontaktní zóně mezi sedákem a sedící osobou. Tato změna se děje plynule bez rušivého pocitu. Může být prováděna uživatelem na základě jeho zásahu nebo automaticky podle zvoleného programového režimu bez jeho vědomí. Její průběh může být pozvolný, periodicky se opakující. Změnu tlaku zajišťuje elektro-pneumatický systém, který se skládá z malého kompresoru, pneumatických ventilů, pneumatického vaku a elektronické řídící jednotky. Tlak v pneumatickém vaku ovlivňuje rozložení tlaku v kontaktní zóně sedáku, zejména velikost tlakových špiček vyskytujících se zpravidla v oblasti sedacích kostí. Zpětnovazebně řízený elektro-pneumatický obvod zajišťuje dostatečně rychlou odezvu na požadavky uživatele.

  • Czech name

    Funkční vzorek modelu systému pneumatické pružiny a řídící jednotky

  • Czech description

    Projekt „Pokročilé evropské sedačky pro globální inovaci v automobilovém sektoru“ (ESSGIAS) si klade za cíl vyvinout chytré elektronické řešení široce použitelné v oblasti automobilových sedaček. Tato technologie umožňuje využití automatické regulace k dosažení změny tlaku v kontaktní zóně mezi sedákem a sedící osobou. Tato změna se děje plynule bez rušivého pocitu. Může být prováděna uživatelem na základě jeho zásahu nebo automaticky podle zvoleného programového režimu bez jeho vědomí. Její průběh může být pozvolný, periodicky se opakující. Změnu tlaku zajišťuje elektro-pneumatický systém, který se skládá z malého kompresoru, pneumatických ventilů, pneumatického vaku a elektronické řídící jednotky. Tlak v pneumatickém vaku ovlivňuje rozložení tlaku v kontaktní zóně sedáku, zejména velikost tlakových špiček vyskytujících se zpravidla v oblasti sedacích kostí. Zpětnovazebně řízený elektro-pneumatický obvod zajišťuje dostatečně rychlou odezvu na požadavky uživatele.

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20302 - Applied mechanics

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LTE120004" target="_blank" >LTE120004: ESSGIAS - EUROPEAN SMARTER SEATS FOR GLOBAL INNOVATION IN THE AUTOMOTIVE SECTOR</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    FV-KMP-01/21

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Napájení 12 V, příkon špičkově 200 W, maximální provozní tlak v pneumatickém obvodu 25 kPa, počet pneumatických pružin 1 až 2..

  • Economical parameters

    Není určeno..

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    46747885

  • Owner name

    Tecnická univerzita v LIberci

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    O - Doposud nevyužívaný výsledek

  • Licence fee requirement

  • Web page