All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of The Skoda Roomster Rear Hybrid Door

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F08%3A%230000930" target="_blank" >RIV/46747885:24220/08:#0000930 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Development of The Skoda Roomster Rear Hybrid Door

  • Original language description

    Subject of this paper is presentation of individual complex method and numerical deformation analysis and physical experiment of Skoda Roomster car rear door. Described work was a research project of Cadence Innovation Ltd. where the door was designed and prototype was manufactured. First part of this paper focuses on creation of finite element computational model of hybrid door and following numerical simulation of torsional loading. In the second part experiment that verifies numerically predicated torsional stiffness of the rear door is carried out. The main aim of this paper is to show the agreement between numerical simulations and physical experiment and thus to prove that the structural solution of hybrid rear door meets submitted requirements,is technologically feasible and can be economically justified.

  • Czech name

    Vývoj zadních hybridních dveří Škoda Roomster

  • Czech description

    Předmětem příspěvku je prezentace vlastního komplexního postupu a provedení numerické deformační analýzy a fyzikálního experimentu zadních dveří automobilu Škoda Roomster. Jednalo se o vývojový projekt firmy Cadence Innovation, s.r.o., ve které byly dveře navrženy a prototypově vyrobeny. První část příspěvku ukazuje postup tvorby konečně-prvkového modelu hybridních dveří a následnou numerickou simulaci torzního zatížení. Druhá část příspěvku prezentuje provedení fyzikálního experimentu, který verifikujevýpočtem predikovanou torzní tuhost dveřní konstrukce. Cílem příspěvku je ukázat uspokojivou shodu mezi numerickými simulacemi a fyzikálním experimentem a také to, že konstrukční řešení hybridních dveří vyhovuje požadavkům zadání, je technologicky proveditelné a ekonomicky zdůvodnitelné.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JD - Use of computers, robotics and its application

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    1. ANSYS Konference (16. ANSYS Users´ Meeting & 14. ANSYS CFD Users´ Meeting)

  • ISBN

    978-80-254-3355-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

  • Publisher name

    SVS FEM

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Luhačovice

  • Event date

    Jan 1, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article