Customer's Satisfaction in Tourism
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F12%3A%230001775" target="_blank" >RIV/46747885:24310/12:#0001775 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Faktory spokojenosti zákazníků v cestovním ruchu
Original language description
Koncept spokojenosti zákazníků je v odborné literatuře hodně diskutován. Pro získání a udržení zákazníků je považován za důležitý faktor. Hlavním důvodem je vliv spokojenosti zákazníků na finanční ukazatele podniku. Spokojení zákazníci realizují opakované nákupy, jsou loajálnější, méně citliví na zvýšení ceny a navíc sdílejí své pozitivní zkušenosti s dalšími. Tento článek prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na spokojenost zákazníků v cestovním ruchu, konkrétně na spokojenost se službami nabízenými cestovními kancelářemi. Spokojenost zákazníků byla měřena jak jedno-dimenzionálním (celková spokojenost), tak i více-dimenzionálním způsobem (spokojenost s vybranými atributy spokojenosti zákazníků). Proměnné určující spokojenost zákazníků byly získány pomocí explorativního výzkumu s využitím metody focus group. Celkem bylo vygenerováno 39 proměnných, které byly následně seskupeny do těchto dimenzí: nabídka cestovních kanceláří, poznatky a informace poskytované cestovními kancelářemi, dop
Czech name
Faktory spokojenosti zákazníků v cestovním ruchu
Czech description
Koncept spokojenosti zákazníků je v odborné literatuře hodně diskutován. Pro získání a udržení zákazníků je považován za důležitý faktor. Hlavním důvodem je vliv spokojenosti zákazníků na finanční ukazatele podniku. Spokojení zákazníci realizují opakované nákupy, jsou loajálnější, méně citliví na zvýšení ceny a navíc sdílejí své pozitivní zkušenosti s dalšími. Tento článek prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na spokojenost zákazníků v cestovním ruchu, konkrétně na spokojenost se službami nabízenými cestovními kancelářemi. Spokojenost zákazníků byla měřena jak jedno-dimenzionálním (celková spokojenost), tak i více-dimenzionálním způsobem (spokojenost s vybranými atributy spokojenosti zákazníků). Proměnné určující spokojenost zákazníků byly získány pomocí explorativního výzkumu s využitím metody focus group. Celkem bylo vygenerováno 39 proměnných, které byly následně seskupeny do těchto dimenzí: nabídka cestovních kanceláří, poznatky a informace poskytované cestovními kancelářemi, dop
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
E+M Ekonomie a management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Volume of the periodical
15
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
160-170
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—