Analysis of the attributes of luxury fashion brands in the Czech republic, the difference between a luxury and premium brands
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F15%3A00002514" target="_blank" >RIV/46747885:24310/15:00002514 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza atributů luxusních módních značek v České republice, rozdíl mezi luxusní a prémiovou značkou
Original language description
Tento článek se zabývá definováním atributů luxusních módních značek v českém prostředí. Na základě teoretické rešerše, která představuje výsledky mezinárodních výzkumů na toto téma, jsou stanoveny atributy luxusní značky oblečení a doplňků pro dotazníkové šetření. Šetření se zúčastnilo 156 respondentů, kteří odpověděli na otázku: ?Co musí splňovat módní značka, aby byla luxusní?. Odpovědi byly zanalyzovány jak pomocí popisné statistiky, tak pomocí analýzy rozptylu. Jako nejdůležitější faktor byla identifikována kvalita a následně design výrobku. Za nejméně důležitý faktor respondenti označili extravagantnost. Výsledky jsou konzistentní pro obě zkoumané věkové kategorie do 30 ? ti let a nad 30 let. Je tedy možno konstatovat, že zákazníci bez rozdílu věku, vnímají luxusní zboží stejně.
Czech name
Analýza atributů luxusních módních značek v České republice, rozdíl mezi luxusní a prémiovou značkou
Czech description
Tento článek se zabývá definováním atributů luxusních módních značek v českém prostředí. Na základě teoretické rešerše, která představuje výsledky mezinárodních výzkumů na toto téma, jsou stanoveny atributy luxusní značky oblečení a doplňků pro dotazníkové šetření. Šetření se zúčastnilo 156 respondentů, kteří odpověděli na otázku: ?Co musí splňovat módní značka, aby byla luxusní?. Odpovědi byly zanalyzovány jak pomocí popisné statistiky, tak pomocí analýzy rozptylu. Jako nejdůležitější faktor byla identifikována kvalita a následně design výrobku. Za nejméně důležitý faktor respondenti označili extravagantnost. Výsledky jsou konzistentní pro obě zkoumané věkové kategorie do 30 ? ti let a nad 30 let. Je tedy možno konstatovat, že zákazníci bez rozdílu věku, vnímají luxusní zboží stejně.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků z mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
ISBN
978-80-87952-12-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
324-333
Publisher name
Magnanimitas
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Jan 1, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—