Destination brand as and instrument for regional development: application of the concept of customer-based brand equity in the Liberec Region
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F19%3A00006983" target="_blank" >RIV/46747885:24310/19:00006983 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Značka destinace jako nástroj rozvoje regionu: aplikace konceptu customer-based brand equity v Libereckém kraji
Original language description
Cílem tohoto příspěvku je aplikování modelu „customer based brand equity“ v podmínkách Libereckého kraje jako destinace cestovního ruchu. Pro účely výzkumu byl model na základě focus groups modifikován tak, aby odpovídal specifikům dané destinace. Data byla získána pomocí osobních rozhovorů za pomoci strukturovaného dotazníku. Dotazovaní odpovídali na otázky týkající se čtyř základních dimenzí, ze kterých se model skládá – povědomí, image, vnímaná kvalita a loajalita. Získaná data byla zpracována v programu IBM SPSS Statistics pomocí metod deskriptivní statistiky. Výsledky poukázaly na to, že Liberecký kraj si turisté spojují s krásnou přírodou, horami, prostředím a pestrými možnostmi pro trávení dovolené, což jsou atributy, které se objevují i v současné komunikační strategii destinace Liberecký kraj. Nicméně výzkum identifikoval i sklářskou tradici jako vysoce hodnocený atribut. I když se toto téma doposud zřídkakdy objevilo v produktové nabídce, situace se jistě změní v souvislosti se zahájením projektu Křišťálové údolí, který kraj v oblasti cestovního ruchu od jara roku 2019 realizuje.
Czech name
Značka destinace jako nástroj rozvoje regionu: aplikace konceptu customer-based brand equity v Libereckém kraji
Czech description
Cílem tohoto příspěvku je aplikování modelu „customer based brand equity“ v podmínkách Libereckého kraje jako destinace cestovního ruchu. Pro účely výzkumu byl model na základě focus groups modifikován tak, aby odpovídal specifikům dané destinace. Data byla získána pomocí osobních rozhovorů za pomoci strukturovaného dotazníku. Dotazovaní odpovídali na otázky týkající se čtyř základních dimenzí, ze kterých se model skládá – povědomí, image, vnímaná kvalita a loajalita. Získaná data byla zpracována v programu IBM SPSS Statistics pomocí metod deskriptivní statistiky. Výsledky poukázaly na to, že Liberecký kraj si turisté spojují s krásnou přírodou, horami, prostředím a pestrými možnostmi pro trávení dovolené, což jsou atributy, které se objevují i v současné komunikační strategii destinace Liberecký kraj. Nicméně výzkum identifikoval i sklářskou tradici jako vysoce hodnocený atribut. I když se toto téma doposud zřídkakdy objevilo v produktové nabídce, situace se jistě změní v souvislosti se zahájením projektu Křišťálové údolí, který kraj v oblasti cestovního ruchu od jara roku 2019 realizuje.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Turistica
ISSN
1804-252X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
10
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
9-17
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—