All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Destination brand as and instrument for regional development: application of the concept of customer-based brand equity in the Liberec Region

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F19%3A00006983" target="_blank" >RIV/46747885:24310/19:00006983 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Značka destinace jako nástroj rozvoje regionu: aplikace konceptu customer-based brand equity v Libereckém kraji

  • Original language description

    Cílem tohoto příspěvku je aplikování modelu „customer based brand equity“ v podmínkách Libereckého kraje jako destinace cestovního ruchu. Pro účely výzkumu byl model na základě focus groups modifikován tak, aby odpovídal specifikům dané destinace. Data byla získána pomocí osobních rozhovorů za pomoci strukturovaného dotazníku. Dotazovaní odpovídali na otázky týkající se čtyř základních dimenzí, ze kterých se model skládá – povědomí, image, vnímaná kvalita a loajalita. Získaná data byla zpracována v programu IBM SPSS Statistics pomocí metod deskriptivní statistiky. Výsledky poukázaly na to, že Liberecký kraj si turisté spojují s krásnou přírodou, horami, prostředím a pestrými možnostmi pro trávení dovolené, což jsou atributy, které se objevují i v současné komunikační strategii destinace Liberecký kraj. Nicméně výzkum identifikoval i sklářskou tradici jako vysoce hodnocený atribut. I když se toto téma doposud zřídkakdy objevilo v produktové nabídce, situace se jistě změní v souvislosti se zahájením projektu Křišťálové údolí, který kraj v oblasti cestovního ruchu od jara roku 2019 realizuje.

  • Czech name

    Značka destinace jako nástroj rozvoje regionu: aplikace konceptu customer-based brand equity v Libereckém kraji

  • Czech description

    Cílem tohoto příspěvku je aplikování modelu „customer based brand equity“ v podmínkách Libereckého kraje jako destinace cestovního ruchu. Pro účely výzkumu byl model na základě focus groups modifikován tak, aby odpovídal specifikům dané destinace. Data byla získána pomocí osobních rozhovorů za pomoci strukturovaného dotazníku. Dotazovaní odpovídali na otázky týkající se čtyř základních dimenzí, ze kterých se model skládá – povědomí, image, vnímaná kvalita a loajalita. Získaná data byla zpracována v programu IBM SPSS Statistics pomocí metod deskriptivní statistiky. Výsledky poukázaly na to, že Liberecký kraj si turisté spojují s krásnou přírodou, horami, prostředím a pestrými možnostmi pro trávení dovolené, což jsou atributy, které se objevují i v současné komunikační strategii destinace Liberecký kraj. Nicméně výzkum identifikoval i sklářskou tradici jako vysoce hodnocený atribut. I když se toto téma doposud zřídkakdy objevilo v produktové nabídce, situace se jistě změní v souvislosti se zahájením projektu Křišťálové údolí, který kraj v oblasti cestovního ruchu od jara roku 2019 realizuje.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia Turistica

  • ISSN

    1804-252X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    10

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    9-17

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database