All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Online marketing communication targeting school-age children

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F23%3A00011272" target="_blank" >RIV/46747885:24310/23:00011272 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/46747885:24510/23:00011272

  • Result on the web

    <a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2232" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2232</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0303-2023" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M280-0303-2023</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Online marketingová komunikace cílící na děti školního věku

  • Original language description

    Internet je běžnou součástí života nejen dospělých, ale i dětí, které na něm tráví značnou část dne. V průběhu let se internet stal velmi důležitým marketingovým kanálem většiny firem. V současnosti je online prostředí plné různých forem marketingové komunikace, přičemž řada z nich je na první pohled nerozeznatelná od běžného obsahu. Právě děti díky své nezkušenosti snáze podléhají marketingovým sdělením, která ovlivňují jejich nákupní rozhodování. Děti ve věku 10–13 let, které byly respondenty našeho výzkumu, jsou spotřebiteli, ale i zákazníky. Mimo to hrají důležitou roli v ovlivňování rodinných nákupů. Z těchto důvodů je nanejvýš důležité zkoumat, jaké formy online marketingové komunikace děti konzumují, jaký k nim mají postoj, a zda a jakým způsobem ovlivňuje jejich nákupy. Hlavním cílem monografie je identifikovat online nástroje a metody marketingové komunikace cílící na děti školního věku a zjistit, zda a jak tuto komunikaci děti vnímají. Pro naplnění tohoto cíle byl realizován kvalitativní výzkum pomocí digitální etnografické procházky a hloubkových rozhovorů. Respondenty výzkumu bylo 16 žáků 5. a 6. tříd základních škol a nižších tříd víceletého gymnázia. Výsledky kvalitativního výzkumu nám pomohly vytipovat tematické oblasti, které byly dále podrobeny kvantitativnímu výzkumu pomocí online dotazníkového šetření. Tohoto výzkumu se opět zúčastnili žáci 5. a 6. tříd a víceletého gymnázia v počtu 591 respondentů. Výsledky jsou rozděleny do čtyř tematických kapitol zabývajících se používáním digitálních zařízení, znalostí a názory dětí na marketing, online médii, které děti navštěvují, marketingovou komunikací na nich a nákupním procesem dětí. Výzkum prokázal, že děti vnímají online svět jako běžnou součást svých životů. Na internetu je na ně cílena marketingová komunikace, přičemž některé její formy děti nerozpoznají nebo k nim mají negativní postoj, který mylně považují za projev kritického myšlení, ačkoliv se jedná o konformní přejímání názorů dospělých či vrstevníků. Absence kritického myšlení z nich dělá snadnou oběť promyšlených, psychologicky podložených marketingových kampaní. V závěru knihy jsou formulovány teoretické a praktické přínosy výzkumu včetně doporučení pro školy i pro rodiče, jak by měli děti v oblasti online marketingu edukovat.

  • Czech name

    Online marketingová komunikace cílící na děti školního věku

  • Czech description

    Internet je běžnou součástí života nejen dospělých, ale i dětí, které na něm tráví značnou část dne. V průběhu let se internet stal velmi důležitým marketingovým kanálem většiny firem. V současnosti je online prostředí plné různých forem marketingové komunikace, přičemž řada z nich je na první pohled nerozeznatelná od běžného obsahu. Právě děti díky své nezkušenosti snáze podléhají marketingovým sdělením, která ovlivňují jejich nákupní rozhodování. Děti ve věku 10–13 let, které byly respondenty našeho výzkumu, jsou spotřebiteli, ale i zákazníky. Mimo to hrají důležitou roli v ovlivňování rodinných nákupů. Z těchto důvodů je nanejvýš důležité zkoumat, jaké formy online marketingové komunikace děti konzumují, jaký k nim mají postoj, a zda a jakým způsobem ovlivňuje jejich nákupy. Hlavním cílem monografie je identifikovat online nástroje a metody marketingové komunikace cílící na děti školního věku a zjistit, zda a jak tuto komunikaci děti vnímají. Pro naplnění tohoto cíle byl realizován kvalitativní výzkum pomocí digitální etnografické procházky a hloubkových rozhovorů. Respondenty výzkumu bylo 16 žáků 5. a 6. tříd základních škol a nižších tříd víceletého gymnázia. Výsledky kvalitativního výzkumu nám pomohly vytipovat tematické oblasti, které byly dále podrobeny kvantitativnímu výzkumu pomocí online dotazníkového šetření. Tohoto výzkumu se opět zúčastnili žáci 5. a 6. tříd a víceletého gymnázia v počtu 591 respondentů. Výsledky jsou rozděleny do čtyř tematických kapitol zabývajících se používáním digitálních zařízení, znalostí a názory dětí na marketing, online médii, které děti navštěvují, marketingovou komunikací na nich a nákupním procesem dětí. Výzkum prokázal, že děti vnímají online svět jako běžnou součást svých životů. Na internetu je na ně cílena marketingová komunikace, přičemž některé její formy děti nerozpoznají nebo k nim mají negativní postoj, který mylně považují za projev kritického myšlení, ačkoliv se jedná o konformní přejímání názorů dospělých či vrstevníků. Absence kritického myšlení z nich dělá snadnou oběť promyšlených, psychologicky podložených marketingových kampaní. V závěru knihy jsou formulovány teoretické a praktické přínosy výzkumu včetně doporučení pro školy i pro rodiče, jak by měli děti v oblasti online marketingu edukovat.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL03000236" target="_blank" >TL03000236: School age children and their perception of online marketing communication</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-280-0302-9

  • Number of pages

    383

  • Publisher name

    Munipress

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS book