Interactive board in visual art education.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F08%3A%230000046" target="_blank" >RIV/46747885:24510/08:#0000046 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Interaktivní tabule ve výtvarné výchově.
Original language description
Nová média přinášejí výtvarné tvorbě nové možnosti. Výtvarná výchova využívá klasických starých, ale i nových materiálů. Příspěvek se nezabývá praktickou tvorbou, ale spíše teoretickou průpravou žáků. Tímto novým médiem je interaktivní tabule, která umožňuje hry s teorií, předpokládá zapojení žáků do výkladu a umožňuje ověřování teoretických poznatků. Na rozdíl od výkladu, při kterém se používají běžné učební pomůcky a prostředky, přináší interaktivní tabule při vhodné aplikaci možnost využít okamžité zpětné vazby, a tak přizpůsobit výklad stávající situaci. Učitel může mít připraveny různě obtížné varianty výkladu. Tvorba výukových objektů pro interaktivní tabuli předpokládá základní informatické znalosti, tvořivý učitel však dokáže připravit s pomocnými programy velmi kvalitní přípravy (lze např. zapojit audio i video ukázky, animovat statické prvky). Tato teoretická průprava je mnohem kreativnější než, promítání diapozitivů, PowerPointové prezentace nebo listování v knihách.
Czech name
Interaktivní tabule ve výtvarné výchově.
Czech description
Nová média přinášejí výtvarné tvorbě nové možnosti. Výtvarná výchova využívá klasických starých, ale i nových materiálů. Příspěvek se nezabývá praktickou tvorbou, ale spíše teoretickou průpravou žáků. Tímto novým médiem je interaktivní tabule, která umožňuje hry s teorií, předpokládá zapojení žáků do výkladu a umožňuje ověřování teoretických poznatků. Na rozdíl od výkladu, při kterém se používají běžné učební pomůcky a prostředky, přináší interaktivní tabule při vhodné aplikaci možnost využít okamžité zpětné vazby, a tak přizpůsobit výklad stávající situaci. Učitel může mít připraveny různě obtížné varianty výkladu. Tvorba výukových objektů pro interaktivní tabuli předpokládá základní informatické znalosti, tvořivý učitel však dokáže připravit s pomocnými programy velmi kvalitní přípravy (lze např. zapojit audio i video ukázky, animovat statické prvky). Tato teoretická průprava je mnohem kreativnější než, promítání diapozitivů, PowerPointové prezentace nebo listování v knihách.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
TVOŘIVOST UČITELE V PRIMÁRNÍM VZDĚLÁVÁNÍ
ISBN
978-80-7372-422-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
235
Pages from-to
—
Publisher name
Technická univerzita v Liberci
Place of publication
Liberec
Event location
Liberec
Event date
Jan 1, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—