All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

An attempt on a meaning analysis of engineering and engineering pedagogical education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F08%3A11154142" target="_blank" >RIV/68407700:21630/08:11154142 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11210/08:10034723

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pokus o významovou analýzu inženýrského a inženýrsko-pedagogického studia

  • Original language description

    Významová analýza inženýrského a inženýrsko-pedagogického studia je pokusem o vnitřní přístup ke struktuře těchto dvou na sebe navazujících forem studia. Ve významové analýze inženýrského studia rozlišujeme obsah studia. Obsahem studia je příprava na vytváření a ovládání umělých technických produktů hmotné i nehmotné povahy. Význam obsahu studia je dán objektivním a subjektivním kontextem. Objektivní kontext je vztah obsahu studia k současným trendům ve vědě, technice a společnosti. Subjektivní kontextobsahu studia je vztah obsahu studia k motivům a cílům studentů a učitelů. Osobnostní smysl studia je vztah mezi osobními motivy a cíli v činnosti studentů a učitelů. Je žádoucí, aby se osobnostní smysl studia propojoval s významem jeho obsahu.

  • Czech name

    Pokus o významovou analýzu inženýrského a inženýrsko-pedagogického studia

  • Czech description

    Významová analýza inženýrského a inženýrsko-pedagogického studia je pokusem o vnitřní přístup ke struktuře těchto dvou na sebe navazujících forem studia. Ve významové analýze inženýrského studia rozlišujeme obsah studia. Obsahem studia je příprava na vytváření a ovládání umělých technických produktů hmotné i nehmotné povahy. Význam obsahu studia je dán objektivním a subjektivním kontextem. Objektivní kontext je vztah obsahu studia k současným trendům ve vědě, technice a společnosti. Subjektivní kontextobsahu studia je vztah obsahu studia k motivům a cílům studentů a učitelů. Osobnostní smysl studia je vztah mezi osobními motivy a cíli v činnosti studentů a učitelů. Je žádoucí, aby se osobnostní smysl studia propojoval s významem jeho obsahu.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F06%2F1414" target="_blank" >GA406/06/1414: On Preparation of Engineers for Educating and Managing People in Conditions of Integrating Europe</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí II

  • ISBN

    978-80-01-04261-8

  • Number of pages of the result

    10

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    268

  • Publisher name

    České vysoké učení technické v Praze

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter