An attempt on a meaning analysis of engineering and engineering pedagogical education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F08%3A11154142" target="_blank" >RIV/68407700:21630/08:11154142 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11210/08:10034723
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pokus o významovou analýzu inženýrského a inženýrsko-pedagogického studia
Original language description
Významová analýza inženýrského a inženýrsko-pedagogického studia je pokusem o vnitřní přístup ke struktuře těchto dvou na sebe navazujících forem studia. Ve významové analýze inženýrského studia rozlišujeme obsah studia. Obsahem studia je příprava na vytváření a ovládání umělých technických produktů hmotné i nehmotné povahy. Význam obsahu studia je dán objektivním a subjektivním kontextem. Objektivní kontext je vztah obsahu studia k současným trendům ve vědě, technice a společnosti. Subjektivní kontextobsahu studia je vztah obsahu studia k motivům a cílům studentů a učitelů. Osobnostní smysl studia je vztah mezi osobními motivy a cíli v činnosti studentů a učitelů. Je žádoucí, aby se osobnostní smysl studia propojoval s významem jeho obsahu.
Czech name
Pokus o významovou analýzu inženýrského a inženýrsko-pedagogického studia
Czech description
Významová analýza inženýrského a inženýrsko-pedagogického studia je pokusem o vnitřní přístup ke struktuře těchto dvou na sebe navazujících forem studia. Ve významové analýze inženýrského studia rozlišujeme obsah studia. Obsahem studia je příprava na vytváření a ovládání umělých technických produktů hmotné i nehmotné povahy. Význam obsahu studia je dán objektivním a subjektivním kontextem. Objektivní kontext je vztah obsahu studia k současným trendům ve vědě, technice a společnosti. Subjektivní kontextobsahu studia je vztah obsahu studia k motivům a cílům studentů a učitelů. Osobnostní smysl studia je vztah mezi osobními motivy a cíli v činnosti studentů a učitelů. Je žádoucí, aby se osobnostní smysl studia propojoval s významem jeho obsahu.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F06%2F1414" target="_blank" >GA406/06/1414: On Preparation of Engineers for Educating and Managing People in Conditions of Integrating Europe</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí II
ISBN
978-80-01-04261-8
Number of pages of the result
10
Pages from-to
—
Number of pages of the book
268
Publisher name
České vysoké učení technické v Praze
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—