All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A REVISION OF BLOOM?S TAXONOMY IN CZECH EDUCATION

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000421" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000421 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Revidovanáý Bloomova taxonomie v českém vzdělávání

  • Original language description

    Text hodnotí vývoj, současný stav a používání Bloomovy taxonomie kognitivních vzdělávacích cílů, revidovanou taxonomii a její kritiku. V textu se upozorňuje na výhody a přednosti této taxonomie, které se týkají jednoduchosti, srozumitelnosti a přehlednosti. Poukazováno je i na její nedostatky, které se týkají nejednoznačnosti v zařazování vzdělávacích cílů. To je prezentováno na příkladu dotazníkového šetření pomocí matice revidované Bloomovy taxonomie, s jejíž pomocí byly hodnoceny očekávané výsledků zRVP pro základní vzdělávání, vzdělávací obor geografie/zeměpis. V kritickém posuzování je využívaná práce Nové taxonomie (Marzano&Kendall 2007).

  • Czech name

    Revidovanáý Bloomova taxonomie v českém vzdělávání

  • Czech description

    Text hodnotí vývoj, současný stav a používání Bloomovy taxonomie kognitivních vzdělávacích cílů, revidovanou taxonomii a její kritiku. V textu se upozorňuje na výhody a přednosti této taxonomie, které se týkají jednoduchosti, srozumitelnosti a přehlednosti. Poukazováno je i na její nedostatky, které se týkají nejednoznačnosti v zařazování vzdělávacích cílů. To je prezentováno na příkladu dotazníkového šetření pomocí matice revidované Bloomovy taxonomie, s jejíž pomocí byly hodnoceny očekávané výsledků zRVP pro základní vzdělávání, vzdělávací obor geografie/zeměpis. V kritickém posuzování je využívaná práce Nové taxonomie (Marzano&Kendall 2007).

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sapere Aude

  • ISBN

    978-80-904877-2-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    1-10

  • Publisher name

    Univerzita Hradec Králové

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

    Hradec Králové

  • Event date

    Jan 1, 2011

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article

    1