Is an audit of the Czech geographical cirriculum of Czech primary schools needed?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000422" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000422 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Revize českého gegorafického kurikula?
Original language description
O českém geografickém kurikulu se v Česku diskutuje již deset let. Podle tohoto dokumentu se učí na základních školách od roku 2007 (Výzkumný ústav pedagogický v Praze 2007). Rámcový vzdělávací program (kurikulum) vychází z kmenového učiva, které pocházíz reformy ze začátku 80. let a ze Standardu základního vzdělávání (MŠMT 1995), resp. ve čtyřletém gymnáziu (MŠMT 1996). Mezitím Američané publikovali Geography for Life (1994), americké geografické standardy. Komise pro geografické vzdělávání při IGU přijala ve Washingtonu v roce 1992 Chartu geografického vzdělávání (Haubrich 1994), která je přeložena do 21 jazyků, včetně češtiny. Angličané podstatně revidovali své národní kurikulum v roce 2000, Němci publikovali Deutsche Gesellschaft für Geographie (Kulke 2007). Nyní se v Česku začíná mluvit o revizi národního kurikula, která by měla nastartovat snad v roce 2013. Článek analyzuje revidovanou Bloomovu taxonomii očekávaných výsledků v kurikulu a naznačuje možné strategie, kudy by se měl
Czech name
Revize českého gegorafického kurikula?
Czech description
O českém geografickém kurikulu se v Česku diskutuje již deset let. Podle tohoto dokumentu se učí na základních školách od roku 2007 (Výzkumný ústav pedagogický v Praze 2007). Rámcový vzdělávací program (kurikulum) vychází z kmenového učiva, které pocházíz reformy ze začátku 80. let a ze Standardu základního vzdělávání (MŠMT 1995), resp. ve čtyřletém gymnáziu (MŠMT 1996). Mezitím Američané publikovali Geography for Life (1994), americké geografické standardy. Komise pro geografické vzdělávání při IGU přijala ve Washingtonu v roce 1992 Chartu geografického vzdělávání (Haubrich 1994), která je přeložena do 21 jazyků, včetně češtiny. Angličané podstatně revidovali své národní kurikulum v roce 2000, Němci publikovali Deutsche Gesellschaft für Geographie (Kulke 2007). Nyní se v Česku začíná mluvit o revizi národního kurikula, která by měla nastartovat snad v roce 2013. Článek analyzuje revidovanou Bloomovu taxonomii očekávaných výsledků v kurikulu a naznačuje možné strategie, kudy by se měl
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Kam směřuje současný pedagogický výzkum?
ISBN
978-80-7372-722-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
1-9
Publisher name
Technická univerzita v Liberci
Place of publication
Liberec
Event location
Liberec
Event date
Jan 1, 2010
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
1