ALTERNATIVE EVALUATION METHODS OF PUPILS WITH SPECIFIC EDUCATIONAL NEEDS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000708" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000708 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Alternativní metody hodnocení žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.
Original language description
V brzké budoucnosti budou on-line testy využívající ICT jedním z důležitých nástrojů zjiš-ťování výsledků vzdělávání žáků v hlavním vzdělávacím proudu a v případě integrace žá-ků se speciálními vzdělávacími potřebami budou používány i pro tyto žáky. Vlastnosti on-line testovacích prostředí a možnosti jejich přizpůsobení však často neodpovídají skuteč-ným speciálním vzdělávacím potřebám žáků. Je zapotřebí najít a v národních podmínkách ověřit takové metody, které individuální přizpůsobení umožňují. Současně je žádoucí, aby tyto metody byly používány i v zahraničí, tak aby bylo možno provádět mezinárodní srov-nání výsledků vzdělávání žáků se SVP přinejmenším v rámci Evropské unie. Jako jedna z možností se ukazuje metoda P-scales navržená ve Velké Británii, která je v podmínkách České republiky ověřována v rámci projektů Special Needs Accreditation for Europe (SAFE) a Alternativní metody hodnocení ICT znalostí a dovedností žáků se SVP.
Czech name
Alternativní metody hodnocení žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.
Czech description
V brzké budoucnosti budou on-line testy využívající ICT jedním z důležitých nástrojů zjiš-ťování výsledků vzdělávání žáků v hlavním vzdělávacím proudu a v případě integrace žá-ků se speciálními vzdělávacími potřebami budou používány i pro tyto žáky. Vlastnosti on-line testovacích prostředí a možnosti jejich přizpůsobení však často neodpovídají skuteč-ným speciálním vzdělávacím potřebám žáků. Je zapotřebí najít a v národních podmínkách ověřit takové metody, které individuální přizpůsobení umožňují. Současně je žádoucí, aby tyto metody byly používány i v zahraničí, tak aby bylo možno provádět mezinárodní srov-nání výsledků vzdělávání žáků se SVP přinejmenším v rámci Evropské unie. Jako jedna z možností se ukazuje metoda P-scales navržená ve Velké Británii, která je v podmínkách České republiky ověřována v rámci projektů Special Needs Accreditation for Europe (SAFE) a Alternativní metody hodnocení ICT znalostí a dovedností žáků se SVP.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Špeciálna pedagogika na Slovensku v kontexte rokov 1967?2012. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie 3.?4. 10. 2012, Bratislava.
ISBN
978-80-89256-94-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
245-253
Publisher name
Univerzita Komenského v Bratislave
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
Jan 1, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—