P-Scales Method in assessment of pupils with special.educational needs.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000723" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000723 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metoda P-scales v hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Original language description
On-line testování využívající ICT se stává jedním z důležitých evaluačních nástrojů žáků v hlavním vzdělávacím proudu. Podobné metody mohou být využity také pro hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Možnosti přizpůsobení vlastnosti on-line testovacích prostředí však často neodpovídají skutečným speciálním vzdělávacím potřebám žáků. Nevhodné použití takových testů však může vést ke zkresleným výsledkům. Je zapotřebí najít a v národních podmínkách ověřit takové metody, které individuální přizpůsobení umožňují, případně takové, které kombinují výhody cloud řešení s individuálním hodnocením žáka učitelem. Současně je žádoucí, aby tyto metody byly používány i v zahraničí, tak aby bylo možno provádět mezinárodní srovnání výsledků vzdělávání žáků se SVP přinejmenším v rámci Evropské unie. Jako jedna z možností se ukazuje metoda P-scales navržená ve Velké Británii, která je v podmínkách České republiky ověřována v rámci projektů Special Needs Accreditation for Europe (SAFE) a A
Czech name
Metoda P-scales v hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Czech description
On-line testování využívající ICT se stává jedním z důležitých evaluačních nástrojů žáků v hlavním vzdělávacím proudu. Podobné metody mohou být využity také pro hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Možnosti přizpůsobení vlastnosti on-line testovacích prostředí však často neodpovídají skutečným speciálním vzdělávacím potřebám žáků. Nevhodné použití takových testů však může vést ke zkresleným výsledkům. Je zapotřebí najít a v národních podmínkách ověřit takové metody, které individuální přizpůsobení umožňují, případně takové, které kombinují výhody cloud řešení s individuálním hodnocením žáka učitelem. Současně je žádoucí, aby tyto metody byly používány i v zahraničí, tak aby bylo možno provádět mezinárodní srovnání výsledků vzdělávání žáků se SVP přinejmenším v rámci Evropské unie. Jako jedna z možností se ukazuje metoda P-scales navržená ve Velké Británii, která je v podmínkách České republiky ověřována v rámci projektů Special Needs Accreditation for Europe (SAFE) a A
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
ICT ve vzdělávání. Sborník konference 7.?8. 11. 2012, Olomouc.
ISBN
978-80-244-3362-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
15
Pages from-to
137-151
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Jan 1, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—