Differentiation of Objectives as a Possibility for Effective Teaching of Pupils with Special Educational Needs
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10432466" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10432466 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=bSiAgwgjb~" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=bSiAgwgjb~</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Diferenciace cílů jako možnost pro efektivní výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Original language description
V příspěvku se obsahově zaměřujeme na výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, jejichž jazyková edukace je realizována v běžných třídách. Nejprve analyzujeme způsoby, jimiž učitelé v praxi naplňují principy individualizace v hodinách českého jazyka. Následně konkretizujeme negativní dopady nesprávných způsobů individualizace se zřetelem k integrovaným žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a objasňujeme možné příčiny. V závěru předkládáme způsob řešení problematických míst jazykové edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v podobě tzv. konstruktivistické diferenciaci učení, jejímž prostřednictvím chceme nejenom tyto žáky vzdělávat s respektem k jejich potřebám, možnostem a v přirozené návaznosti na jejich stávající znalosti a dovednosti.
Czech name
Diferenciace cílů jako možnost pro efektivní výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Czech description
V příspěvku se obsahově zaměřujeme na výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, jejichž jazyková edukace je realizována v běžných třídách. Nejprve analyzujeme způsoby, jimiž učitelé v praxi naplňují principy individualizace v hodinách českého jazyka. Následně konkretizujeme negativní dopady nesprávných způsobů individualizace se zřetelem k integrovaným žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a objasňujeme možné příčiny. V závěru předkládáme způsob řešení problematických míst jazykové edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v podobě tzv. konstruktivistické diferenciaci učení, jejímž prostřednictvím chceme nejenom tyto žáky vzdělávat s respektem k jejich potřebám, možnostem a v přirozené návaznosti na jejich stávající znalosti a dovednosti.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
2571-0400
Volume of the periodical
13
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
15-28
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—