Implementation of a Revision of Bloom´s taxonomy of education objectives into Czech geographical education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F13%3A%230000956" target="_blank" >RIV/46747885:24510/13:#0000956 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití Revidované Bloomovy taxonomie v českém geografickém vzdělávání
Original language description
Školní zeměpis je v České republice kritizovaný za popis a encklopedismu. Jak změnit tento stav nabízí Revidovaná Bloomova taxonomie (RBT) vzdělávacích cílů, která má dvě dimenze (znalost a poznáváníú, kdy vzdělávací cíle jsou taxonomicky uspořádané od zapamatování (popisnost) po tvoření a od faktů (encyklopedismus po metakognici). Existuje "abstraktní zdvih", který je podporovaný vědeckostí, což se v geografickém vzdělávání tehdejšího Československa rozvíjelo již od 70.let minulohé století. Následné kroky vedly v České republice zpět k popisnosti a encyklopedičnosti, což dokumentuje použití RBT jako nástroje pro současné vzdělávácí cíle geografického vzdělávání. Jak příklad směřování k vědeckosti jsou vydané US standardy geografického vzdělávání v roce 2012.
Czech name
Využití Revidované Bloomovy taxonomie v českém geografickém vzdělávání
Czech description
Školní zeměpis je v České republice kritizovaný za popis a encklopedismu. Jak změnit tento stav nabízí Revidovaná Bloomova taxonomie (RBT) vzdělávacích cílů, která má dvě dimenze (znalost a poznáváníú, kdy vzdělávací cíle jsou taxonomicky uspořádané od zapamatování (popisnost) po tvoření a od faktů (encyklopedismus po metakognici). Existuje "abstraktní zdvih", který je podporovaný vědeckostí, což se v geografickém vzdělávání tehdejšího Československa rozvíjelo již od 70.let minulohé století. Následné kroky vedly v České republice zpět k popisnosti a encyklopedičnosti, což dokumentuje použití RBT jako nástroje pro současné vzdělávácí cíle geografického vzdělávání. Jak příklad směřování k vědeckosti jsou vydané US standardy geografického vzdělávání v roce 2012.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Geografická revue. Geografické a geoekonomické štúdie
ISBN
—
ISSN
1336-7072
e-ISSN
—
Number of pages
17
Pages from-to
154-165
Publisher name
katedra geografie, geológie a krajinnej ekológie FPV UMB
Place of publication
Banská Bystrica, Slovensko
Event location
Banská Bystrica, SR
Event date
Jan 1, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—