All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Implementation of a Revision of Bloom´s taxonomy of education objectives into Czech geographical education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F13%3A%230000956" target="_blank" >RIV/46747885:24510/13:#0000956 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití Revidované Bloomovy taxonomie v českém geografickém vzdělávání

  • Original language description

    Školní zeměpis je v České republice kritizovaný za popis a encklopedismu. Jak změnit tento stav nabízí Revidovaná Bloomova taxonomie (RBT) vzdělávacích cílů, která má dvě dimenze (znalost a poznáváníú, kdy vzdělávací cíle jsou taxonomicky uspořádané od zapamatování (popisnost) po tvoření a od faktů (encyklopedismus po metakognici). Existuje "abstraktní zdvih", který je podporovaný vědeckostí, což se v geografickém vzdělávání tehdejšího Československa rozvíjelo již od 70.let minulohé století. Následné kroky vedly v České republice zpět k popisnosti a encyklopedičnosti, což dokumentuje použití RBT jako nástroje pro současné vzdělávácí cíle geografického vzdělávání. Jak příklad směřování k vědeckosti jsou vydané US standardy geografického vzdělávání v roce 2012.

  • Czech name

    Využití Revidované Bloomovy taxonomie v českém geografickém vzdělávání

  • Czech description

    Školní zeměpis je v České republice kritizovaný za popis a encklopedismu. Jak změnit tento stav nabízí Revidovaná Bloomova taxonomie (RBT) vzdělávacích cílů, která má dvě dimenze (znalost a poznáváníú, kdy vzdělávací cíle jsou taxonomicky uspořádané od zapamatování (popisnost) po tvoření a od faktů (encyklopedismus po metakognici). Existuje "abstraktní zdvih", který je podporovaný vědeckostí, což se v geografickém vzdělávání tehdejšího Československa rozvíjelo již od 70.let minulohé století. Následné kroky vedly v České republice zpět k popisnosti a encyklopedičnosti, což dokumentuje použití RBT jako nástroje pro současné vzdělávácí cíle geografického vzdělávání. Jak příklad směřování k vědeckosti jsou vydané US standardy geografického vzdělávání v roce 2012.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Geografická revue. Geografické a geoekonomické štúdie

  • ISBN

  • ISSN

    1336-7072

  • e-ISSN

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    154-165

  • Publisher name

    katedra geografie, geológie a krajinnej ekológie FPV UMB

  • Place of publication

    Banská Bystrica, Slovensko

  • Event location

    Banská Bystrica, SR

  • Event date

    Jan 1, 2013

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article