At the last minute: The necessity of recontextualising geography in education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F23%3A00011541" target="_blank" >RIV/46747885:24510/23:00011541 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://geography.cz/wp-content/uploads/2023/12/icgs022023_diskuse.pdf" target="_blank" >https://geography.cz/wp-content/uploads/2023/12/icgs022023_diskuse.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Za pět dvanáct: potřeba rekontextualizace v geografickém vzdělávání
Original language description
Předložený diskusní příspěvek sleduje dva hlavní cíle. Tím prvním je zdůraznění potřeby rekontextualizace geografie ve vzdělávání, a tím druhým je nastínění potenciálu, kterým daný předmět v kontextu současných vzdělávacích trendů disponuje. Zatímco potřeba rekontextualizace geografie ve vzdělávání je diskutována v kontextu převládající deskriptivní výuky geografie na českých školách, shrnutí potenciálu a přínosu geografického vzdělávání je rámováno především do vládou stanovených vzdělávacích dokumentů a současně probíhajících revizí. V poslední části textu je důraz kladen na rozvoj geografického myšlení, které je společným jmenovatelem uvedených přínosů geografického vzdělávání, a zároveň možnou cestou, jak usnadnit kýženou rekontextualizaci geografie ve vzdělávání.
Czech name
Za pět dvanáct: potřeba rekontextualizace v geografickém vzdělávání
Czech description
Předložený diskusní příspěvek sleduje dva hlavní cíle. Tím prvním je zdůraznění potřeby rekontextualizace geografie ve vzdělávání, a tím druhým je nastínění potenciálu, kterým daný předmět v kontextu současných vzdělávacích trendů disponuje. Zatímco potřeba rekontextualizace geografie ve vzdělávání je diskutována v kontextu převládající deskriptivní výuky geografie na českých školách, shrnutí potenciálu a přínosu geografického vzdělávání je rámováno především do vládou stanovených vzdělávacích dokumentů a současně probíhajících revizí. V poslední části textu je důraz kladen na rozvoj geografického myšlení, které je společným jmenovatelem uvedených přínosů geografického vzdělávání, a zároveň možnou cestou, jak usnadnit kýženou rekontextualizaci geografie ve vzdělávání.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Informace ČGS
ISSN
1213-1075
e-ISSN
—
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—