The Theory of Education in Czech Inte-war Pedagogical Discussion
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F14%3A%230001146" target="_blank" >RIV/46747885:24510/14:#0001146 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Teorie výchovy v české meziválečné pedagogické diskusi
Original language description
Článek se zabývá vymezením předmětu teorie výchovy v meziválečném období v Pedagogickém semináři Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Článek sleduje otázku postavení a ukotvení teorie výchovy v rámci přednáškové činnosti pražských profesorů pedagogiky a dále v kontextu stěžejního díla vydaného ve sledovaném období ? v Pedagogické encyklopedii (1938-1940). Článek analyzuje ukotvení teorie výchovy v klíčových obecně pedagogických studiích profesorů pedagogiky na FF UK v meziválečném období. Příspěvek ukazuje, že ve sledovaném období nebyla teorie výchovy přednášena jako samostatná disciplína. Problematika teorie výchovy byla obsažena v historicko-pedagogických, obecně-pedagogických a filozoficko-pedagogických přednáškách.
Czech name
Teorie výchovy v české meziválečné pedagogické diskusi
Czech description
Článek se zabývá vymezením předmětu teorie výchovy v meziválečném období v Pedagogickém semináři Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Článek sleduje otázku postavení a ukotvení teorie výchovy v rámci přednáškové činnosti pražských profesorů pedagogiky a dále v kontextu stěžejního díla vydaného ve sledovaném období ? v Pedagogické encyklopedii (1938-1940). Článek analyzuje ukotvení teorie výchovy v klíčových obecně pedagogických studiích profesorů pedagogiky na FF UK v meziválečném období. Příspěvek ukazuje, že ve sledovaném období nebyla teorie výchovy přednášena jako samostatná disciplína. Problematika teorie výchovy byla obsažena v historicko-pedagogických, obecně-pedagogických a filozoficko-pedagogických přednáškách.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Teorie výchovy - tradice, současnost, perspektivy
ISBN
9788024624129
Number of pages of the result
14
Pages from-to
35-48
Number of pages of the book
276
Publisher name
Karolinum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—