All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Efforts to Reform the National School at Czech Teaching in the first Decade of the Czechoslovakia

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F18%3A00006237" target="_blank" >RIV/46747885:24510/18:00006237 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Úsilí o reformu národní školy u českého učitelstva v prvním desetiletí trvání ČSR

  • Original language description

    Kapitola analyzuje pedagogické koncepty školské reformy v prvním desetiletí v meziválečném Československu (v letech 1918-1928). Pozornost je zaměřena na reformě školské návrhy, které se zasazovaly o reformu školy v duchu reformy socialistické školy, v duchu pedopsychologických zásad, v duchu zásad tzv. činné školy. Kapitola poukazuje rovněž na vztah eugeniky a úsilí o "zdravou" školu v daném období. V neposlední řadě je analyzována teze, že reformně škoslké období tzv. první etapy (léta 1918-1928) bylo důležitým obdobím pro formulování reformně pedagogických zásad a programu v druhé etapě reformy meziválečné československé školy (v letech 1928-1938).

  • Czech name

    Úsilí o reformu národní školy u českého učitelstva v prvním desetiletí trvání ČSR

  • Czech description

    Kapitola analyzuje pedagogické koncepty školské reformy v prvním desetiletí v meziválečném Československu (v letech 1918-1928). Pozornost je zaměřena na reformě školské návrhy, které se zasazovaly o reformu školy v duchu reformy socialistické školy, v duchu pedopsychologických zásad, v duchu zásad tzv. činné školy. Kapitola poukazuje rovněž na vztah eugeniky a úsilí o "zdravou" školu v daném období. V neposlední řadě je analyzována teze, že reformně škoslké období tzv. první etapy (léta 1918-1928) bylo důležitým obdobím pro formulování reformně pedagogických zásad a programu v druhé etapě reformy meziválečné československé školy (v letech 1928-1938).

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA16-13933S" target="_blank" >GA16-13933S: The analysis of pedagogical concepts of school reform in inter-war Zlin in the context of a model industrial company town</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    "Národní" školství za první Československé republiky

  • ISBN

    978-80-200-2891-4

  • Number of pages of the result

    52

  • Pages from-to

    169-220

  • Number of pages of the book

    353

  • Publisher name

    Academia

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter