All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Efforts to Reform the School with Czech Teachers in the second Decade of the Czechoslovakia

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F18%3A00006238" target="_blank" >RIV/46747885:24510/18:00006238 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Úsilí o reformu školy u českého učitelstva v druhém desetiletí trvání ČSR

  • Original language description

    Kapitola analyzuje reformně pedagogický program tzv. pokusných škol druhé fáze československé školské reformy (1928-1938). V rámci analýzy je poukázáno na stěžejní význam konceptu racionalizace a vědeckého řízení pro školskou reformu daného období v Československu. Kapitola analyzuje reformně pedagogikcý program pokusných škol z pohledu školských požadavků, které zaznívaly od roku 1918 a nesly se v duchu sjednocení nižšího středního stupně či v rámci tzv. jednotné školy. V neposlední řadě je poukázáno na ideovou, personální propojenost konceptů a aktérů tzv. první (1918-1928) a druhé etapy (1928-1938) meziválečné školské reformy.

  • Czech name

    Úsilí o reformu školy u českého učitelstva v druhém desetiletí trvání ČSR

  • Czech description

    Kapitola analyzuje reformně pedagogický program tzv. pokusných škol druhé fáze československé školské reformy (1928-1938). V rámci analýzy je poukázáno na stěžejní význam konceptu racionalizace a vědeckého řízení pro školskou reformu daného období v Československu. Kapitola analyzuje reformně pedagogikcý program pokusných škol z pohledu školských požadavků, které zaznívaly od roku 1918 a nesly se v duchu sjednocení nižšího středního stupně či v rámci tzv. jednotné školy. V neposlední řadě je poukázáno na ideovou, personální propojenost konceptů a aktérů tzv. první (1918-1928) a druhé etapy (1928-1938) meziválečné školské reformy.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA16-13933S" target="_blank" >GA16-13933S: The analysis of pedagogical concepts of school reform in inter-war Zlin in the context of a model industrial company town</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    "Národní" školství za první Československé republiky

  • ISBN

    978-80-200-2891-4

  • Number of pages of the result

    16

  • Pages from-to

    221-236

  • Number of pages of the book

    353

  • Publisher name

    Academia

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter