All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Role of a University in Relation to European Solidarity

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F19%3A00007379" target="_blank" >RIV/46747885:24510/19:00007379 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Role vysoké školy ve vtahu k evropské solidaritě

  • Original language description

    Cílem příspěvku je navázat na výsledky výzkumu s názvem Daří se Evropě dobře!?, který jednoduše a stručně mapoval základní otázky vztahu českých respondentů k Evropské unii, evropským institucím a myšlence evropské jednoty a solidarity. Vysokoškolské vzdělání mělo v tomto výzkumu přes 20 % respondentů, nicméně role vysoké školy je širší a zasahuje do tvorby postojů i v populaci středoškoláků a osob se základním vzděláním. Konečným smyslem příspěvku je tedy představit možnosti tzv. třetí role univerzity, zejména v podobě průniků vysokoškolského a ne-vysokoškolského prostředí, kdy vysoká škola má být obecným centrem vzdělanosti, kreativity a tvůrčího myšlení v regionu. Vysoké školy mohou svým otevřeným a tvůrčím přístupem hrát významnou roli v posilování nebo oslabování evropské soudržnosti a solidarity. Výzkum Daří se Evropě dobře!? ukazuje, že většina českých respondentů v otázkách postojů a názorů na Evropu a Evropskou unii volí neutrální strategii (odpovědi „nevím“, „možná“ apod.), což může ukazovat na stále velmi nízkou nebo neadekvátní informovanost české populace v daném tématu. Vysoké školy mají možnost prostřednictvím své třetí role tuto situaci měnit a vytvářet postoje, které zvýší akceschopnost české populace vůči problémům, kterým Evropa nevyhnutelně čelí. Příspěvek je ve své formulaci přísně neutrální, cílem autorky není hledat cesty výhradního posilování evropské solidarity, ale hledat cesty dobré znalosti a srozumitelnosti evropského kontextu v české společnosti prostřednictvím třetí role vysokých škol.

  • Czech name

    Role vysoké školy ve vtahu k evropské solidaritě

  • Czech description

    Cílem příspěvku je navázat na výsledky výzkumu s názvem Daří se Evropě dobře!?, který jednoduše a stručně mapoval základní otázky vztahu českých respondentů k Evropské unii, evropským institucím a myšlence evropské jednoty a solidarity. Vysokoškolské vzdělání mělo v tomto výzkumu přes 20 % respondentů, nicméně role vysoké školy je širší a zasahuje do tvorby postojů i v populaci středoškoláků a osob se základním vzděláním. Konečným smyslem příspěvku je tedy představit možnosti tzv. třetí role univerzity, zejména v podobě průniků vysokoškolského a ne-vysokoškolského prostředí, kdy vysoká škola má být obecným centrem vzdělanosti, kreativity a tvůrčího myšlení v regionu. Vysoké školy mohou svým otevřeným a tvůrčím přístupem hrát významnou roli v posilování nebo oslabování evropské soudržnosti a solidarity. Výzkum Daří se Evropě dobře!? ukazuje, že většina českých respondentů v otázkách postojů a názorů na Evropu a Evropskou unii volí neutrální strategii (odpovědi „nevím“, „možná“ apod.), což může ukazovat na stále velmi nízkou nebo neadekvátní informovanost české populace v daném tématu. Vysoké školy mají možnost prostřednictvím své třetí role tuto situaci měnit a vytvářet postoje, které zvýší akceschopnost české populace vůči problémům, kterým Evropa nevyhnutelně čelí. Příspěvek je ve své formulaci přísně neutrální, cílem autorky není hledat cesty výhradního posilování evropské solidarity, ale hledat cesty dobré znalosti a srozumitelnosti evropského kontextu v české společnosti prostřednictvím třetí role vysokých škol.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů