All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Do We Teach Future Teachers to Think Logically?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F21%3A00009174" target="_blank" >RIV/46747885:24510/21:00009174 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol3No1/Vol3No1_Prihonska-Brehovsky.pdf" target="_blank" >http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol3No1/Vol3No1_Prihonska-Brehovsky.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Učíme budoucí učitele logicky myslet?

  • Original language description

    V příspěvku se zaměříme na rozvoj schopností učitele porozumět myšlenkám žáka při zadávání a řešení logických úloh. Nezastupitelnou roli při řešení úlohy hraje správný postoj a vedení učitele. Žák potřebuje dostatečný prostor a čas k objevení potřebných postupů a logických závěrů. Východiskem pro přípravu budoucích učitelů je pochopení obtížnosti úlohy z pozice žáka. Na rozboru konkrétní úlohy si ukážeme přístup, jak je možno tyto postupy u budoucích učitelů rozvíjet. Za jednu ze základních činností učitele při hledání fenoménů porozumění, obtížnosti a správné argumentace považujeme rozbor žákovského řešení, proto uvádíme nejprve ukázku s komentářem k žákovskému řešení dvou kombinatorických problémů.

  • Czech name

    Učíme budoucí učitele logicky myslet?

  • Czech description

    V příspěvku se zaměříme na rozvoj schopností učitele porozumět myšlenkám žáka při zadávání a řešení logických úloh. Nezastupitelnou roli při řešení úlohy hraje správný postoj a vedení učitele. Žák potřebuje dostatečný prostor a čas k objevení potřebných postupů a logických závěrů. Východiskem pro přípravu budoucích učitelů je pochopení obtížnosti úlohy z pozice žáka. Na rozboru konkrétní úlohy si ukážeme přístup, jak je možno tyto postupy u budoucích učitelů rozvíjet. Za jednu ze základních činností učitele při hledání fenoménů porozumění, obtížnosti a správné argumentace považujeme rozbor žákovského řešení, proto uvádíme nejprve ukázku s komentářem k žákovskému řešení dvou kombinatorických problémů.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50300 - Education

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Elementary Mathematics Education Journal

  • ISSN

    2694-8133

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    2021, Vol. 3, No. 1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    6-14

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database