Do We Teach Future Teachers to Think Logically?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F21%3A00009174" target="_blank" >RIV/46747885:24510/21:00009174 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol3No1/Vol3No1_Prihonska-Brehovsky.pdf" target="_blank" >http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol3No1/Vol3No1_Prihonska-Brehovsky.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Učíme budoucí učitele logicky myslet?
Original language description
V příspěvku se zaměříme na rozvoj schopností učitele porozumět myšlenkám žáka při zadávání a řešení logických úloh. Nezastupitelnou roli při řešení úlohy hraje správný postoj a vedení učitele. Žák potřebuje dostatečný prostor a čas k objevení potřebných postupů a logických závěrů. Východiskem pro přípravu budoucích učitelů je pochopení obtížnosti úlohy z pozice žáka. Na rozboru konkrétní úlohy si ukážeme přístup, jak je možno tyto postupy u budoucích učitelů rozvíjet. Za jednu ze základních činností učitele při hledání fenoménů porozumění, obtížnosti a správné argumentace považujeme rozbor žákovského řešení, proto uvádíme nejprve ukázku s komentářem k žákovskému řešení dvou kombinatorických problémů.
Czech name
Učíme budoucí učitele logicky myslet?
Czech description
V příspěvku se zaměříme na rozvoj schopností učitele porozumět myšlenkám žáka při zadávání a řešení logických úloh. Nezastupitelnou roli při řešení úlohy hraje správný postoj a vedení učitele. Žák potřebuje dostatečný prostor a čas k objevení potřebných postupů a logických závěrů. Východiskem pro přípravu budoucích učitelů je pochopení obtížnosti úlohy z pozice žáka. Na rozboru konkrétní úlohy si ukážeme přístup, jak je možno tyto postupy u budoucích učitelů rozvíjet. Za jednu ze základních činností učitele při hledání fenoménů porozumění, obtížnosti a správné argumentace považujeme rozbor žákovského řešení, proto uvádíme nejprve ukázku s komentářem k žákovskému řešení dvou kombinatorických problémů.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Elementary Mathematics Education Journal
ISSN
2694-8133
e-ISSN
—
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
2021, Vol. 3, No. 1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
6-14
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—