All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

School as a place to enjoy thinking about language. Pedagogical view of cognitive and cultural aspects of language.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F21%3A00009727" target="_blank" >RIV/46747885:24510/21:00009727 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://akropolis.info/kniha/skola-jako-misto-radosti/" target="_blank" >https://akropolis.info/kniha/skola-jako-misto-radosti/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Škola jako místo radosti z přemýšlení o jazyce. Pedagogický pohled na kognitivní a kulturní aspekty jazyka.

  • Original language description

    Cílem monografie je představit kognitivní a kulturní přístup k jazyku a jeho pedagogické aplikace. Na konkrétních příkladech se ukazuje, jakou roli má jazyk v našem myšlení, jak důležitá je zkušenost, která vychází z lidského těla, zkušenost zprostředkovaná smysly, zkušenost s pohybem v prostoru apod. Významný je pohled na metaforu, který překonává tradiční školní přístup; ukazuje se, že metafory jsou přítomné přímo v našem myšlení. Klíčová je také koncepce jazykového obrazu světa a jazykových stereotypů odvíjejících se od konotačních složek významu slov. Poznatky, které nabízí kognitivní přístup k jazyku, mají mezioborové přesahy, jsou inspirativní nejen pro učitele českého jazyka, ale i pro učitele jiných předmětů. Ambicí publikace je vzbudit u čtenářů zájem o poznávání jazyka a prostřednictvím něj směřovat k poznávání života.

  • Czech name

    Škola jako místo radosti z přemýšlení o jazyce. Pedagogický pohled na kognitivní a kulturní aspekty jazyka.

  • Czech description

    Cílem monografie je představit kognitivní a kulturní přístup k jazyku a jeho pedagogické aplikace. Na konkrétních příkladech se ukazuje, jakou roli má jazyk v našem myšlení, jak důležitá je zkušenost, která vychází z lidského těla, zkušenost zprostředkovaná smysly, zkušenost s pohybem v prostoru apod. Významný je pohled na metaforu, který překonává tradiční školní přístup; ukazuje se, že metafory jsou přítomné přímo v našem myšlení. Klíčová je také koncepce jazykového obrazu světa a jazykových stereotypů odvíjejících se od konotačních složek významu slov. Poznatky, které nabízí kognitivní přístup k jazyku, mají mezioborové přesahy, jsou inspirativní nejen pro učitele českého jazyka, ale i pro učitele jiných předmětů. Ambicí publikace je vzbudit u čtenářů zájem o poznávání jazyka a prostřednictvím něj směřovat k poznávání života.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60203 - Linguistics

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7470-400-0

  • Number of pages

    272

  • Publisher name

    Akropolis

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book