Looking back at personal experiences and feelings from mandatory work
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F22%3A00010474" target="_blank" >RIV/46747885:24510/22:00010474 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Ohlédnutí za osobními zkušenostmi a pocity z pracovní povinnoti
Original language description
Příspěvek prezentuje postoje a emoce studentek bakalářského studijního programu speciální pedagogika Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci, které vyplynuly ze zkušeností s pracovní povinností při první vlně koronavirové pandemie. Zpětně reflektuje ochotu pomáhat a uvádí do souvislostí rozhodnutí k okamžitému zodpovědnému jednání s emoční inteligencí i s pocity vyvolanými zátěží. Poukazuje nejen na morální pohnutky k pomáhání, ale také na ambivalenci výchozího deficitu praktických zkušeností v sociálních službách a příležitost k osobnímu růstu či rozšíření profesních kompetencí. Interpretuje názory studentek na hodnotové změny vyvolané krizovou situací. Výzkumné sdělení mj. tkví v definování ojediněle vzniklé subpopulace studujících v pracovní povinnosti, které s odstupem času vnímáme jako studenty se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek konstatuje nově vzniklou potřebu bezprostředního poskytování vysokoškolského poradenství a precedentně pak také kontinuální či následnou možnost supervizní či psychoterapeutické protekce v akademickém prostředí.
Czech name
Ohlédnutí za osobními zkušenostmi a pocity z pracovní povinnoti
Czech description
Příspěvek prezentuje postoje a emoce studentek bakalářského studijního programu speciální pedagogika Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci, které vyplynuly ze zkušeností s pracovní povinností při první vlně koronavirové pandemie. Zpětně reflektuje ochotu pomáhat a uvádí do souvislostí rozhodnutí k okamžitému zodpovědnému jednání s emoční inteligencí i s pocity vyvolanými zátěží. Poukazuje nejen na morální pohnutky k pomáhání, ale také na ambivalenci výchozího deficitu praktických zkušeností v sociálních službách a příležitost k osobnímu růstu či rozšíření profesních kompetencí. Interpretuje názory studentek na hodnotové změny vyvolané krizovou situací. Výzkumné sdělení mj. tkví v definování ojediněle vzniklé subpopulace studujících v pracovní povinnosti, které s odstupem času vnímáme jako studenty se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek konstatuje nově vzniklou potřebu bezprostředního poskytování vysokoškolského poradenství a precedentně pak také kontinuální či následnou možnost supervizní či psychoterapeutické protekce v akademickém prostředí.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů