All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The importance of humanities education. The perspective of secondary school teachers in interwar czechoslovakia

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F23%3A00011928" target="_blank" >RIV/46747885:24510/23:00011928 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://doi.org/10.15240/tul/006/2023-2-013" target="_blank" >https://doi.org/10.15240/tul/006/2023-2-013</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/006/2023-2-013" target="_blank" >10.15240/tul/006/2023-2-013</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    K vyznamu humanitniho vzdělavani. Pohled středoškolskych učitelů v mezivalečnem Československu.

  • Original language description

    Text Význam humanitního vzdělávání. Perspektiva středoškolských učitelů v meziválečném Československu rekonstruuje pohled středoškolských učitelů v meziválečném Československu na otázku role humanitního vzdělávání. Analýza je vedena s ohledem na snahu učitelů diskutovat jak o školské reformě, tak o reformě společnosti. Tematizována je snaha učitelů o prosazení humanitního vzdělání s ohledem na rozvoj demokratického společensko-politického života v Československu a o pomoc studentům, aby byli připraveni na aktivní občanskou a profesní roli v životě.

  • Czech name

    K vyznamu humanitniho vzdělavani. Pohled středoškolskych učitelů v mezivalečnem Československu.

  • Czech description

    Text Význam humanitního vzdělávání. Perspektiva středoškolských učitelů v meziválečném Československu rekonstruuje pohled středoškolských učitelů v meziválečném Československu na otázku role humanitního vzdělávání. Analýza je vedena s ohledem na snahu učitelů diskutovat jak o školské reformě, tak o reformě společnosti. Tematizována je snaha učitelů o prosazení humanitního vzdělání s ohledem na rozvoj demokratického společensko-politického života v Československu a o pomoc studentům, aby byli připraveni na aktivní občanskou a profesní roli v životě.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Historia Scholastica

  • ISSN

    1804-4913

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2023

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    301 - 317

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85183637623