Professional networking as an opportunity in pre-service teacher education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F24%3A00012612" target="_blank" >RIV/46747885:24510/24:00012612 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/kbes/files/2024/08/trendy-2024_sbornik-abstraktu_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/kbes/files/2024/08/trendy-2024_sbornik-abstraktu_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Profesní síťování jako příležitost v přípravném vzdělávání učitelů
Original language description
Význam profesních sítí učitelů je spojován zejména s jejich přínosem pro učitele z praxe, popř. pro studující učitelství. Aktuální změny v přípravě budoucích učitelů si vyžadují širší profesní síťování i mezi vzdělavateli budoucích učitelů. Příspěvek popisuje existující formy a účel profesních sítí učitelů. Zároveň nastiňuje možné důvody jejich vzniku a příčiny zájmu učitelů o ně. Uvádí výběr aktuálně existujících profesních sítí, o které mohou projevit zájem nejen učitelé v praxi, ale také budoucí učitelé nebo vzdělavatelé učitelů. Ve druhé části příspěvku je představena nově vzniklá institucionální profesní síť – Didaktická rada – na Fakultě přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci. Konstituování Didaktické rady je na jedné straně reakcí na kompetenční model přípravy budoucích učitelů, který překračuje oborově orientované vzdělávání. Zároveň jde o nástroj pro podporu výzkumné spolupráce v oblasti vzdělávání mezi jednotlivými obory. V závěru příspěvku jsou diskutovány dosavadní zkušenosti z fungování Didaktické rady a příležitosti pro zvyšování kvality přípravy budoucích učitelů.
Czech name
Profesní síťování jako příležitost v přípravném vzdělávání učitelů
Czech description
Význam profesních sítí učitelů je spojován zejména s jejich přínosem pro učitele z praxe, popř. pro studující učitelství. Aktuální změny v přípravě budoucích učitelů si vyžadují širší profesní síťování i mezi vzdělavateli budoucích učitelů. Příspěvek popisuje existující formy a účel profesních sítí učitelů. Zároveň nastiňuje možné důvody jejich vzniku a příčiny zájmu učitelů o ně. Uvádí výběr aktuálně existujících profesních sítí, o které mohou projevit zájem nejen učitelé v praxi, ale také budoucí učitelé nebo vzdělavatelé učitelů. Ve druhé části příspěvku je představena nově vzniklá institucionální profesní síť – Didaktická rada – na Fakultě přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci. Konstituování Didaktické rady je na jedné straně reakcí na kompetenční model přípravy budoucích učitelů, který překračuje oborově orientované vzdělávání. Zároveň jde o nástroj pro podporu výzkumné spolupráce v oblasti vzdělávání mezi jednotlivými obory. V závěru příspěvku jsou diskutovány dosavadní zkušenosti z fungování Didaktické rady a příležitosti pro zvyšování kvality přípravy budoucích učitelů.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů