All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Professional networking as an opportunity in pre-service teacher education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F24%3A00012612" target="_blank" >RIV/46747885:24510/24:00012612 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/kbes/files/2024/08/trendy-2024_sbornik-abstraktu_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/kbes/files/2024/08/trendy-2024_sbornik-abstraktu_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Profesní síťování jako příležitost v přípravném vzdělávání učitelů

  • Original language description

    Význam profesních sítí učitelů je spojován zejména s jejich přínosem pro učitele z praxe, popř. pro studující učitelství. Aktuální změny v přípravě budoucích učitelů si vyžadují širší profesní síťování i mezi vzdělavateli budoucích učitelů. Příspěvek popisuje existující formy a účel profesních sítí učitelů. Zároveň nastiňuje možné důvody jejich vzniku a příčiny zájmu učitelů o ně. Uvádí výběr aktuálně existujících profesních sítí, o které mohou projevit zájem nejen učitelé v praxi, ale také budoucí učitelé nebo vzdělavatelé učitelů. Ve druhé části příspěvku je představena nově vzniklá institucionální profesní síť – Didaktická rada – na Fakultě přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci. Konstituování Didaktické rady je na jedné straně reakcí na kompetenční model přípravy budoucích učitelů, který překračuje oborově orientované vzdělávání. Zároveň jde o nástroj pro podporu výzkumné spolupráce v oblasti vzdělávání mezi jednotlivými obory. V závěru příspěvku jsou diskutovány dosavadní zkušenosti z fungování Didaktické rady a příležitosti pro zvyšování kvality přípravy budoucích učitelů.

  • Czech name

    Profesní síťování jako příležitost v přípravném vzdělávání učitelů

  • Czech description

    Význam profesních sítí učitelů je spojován zejména s jejich přínosem pro učitele z praxe, popř. pro studující učitelství. Aktuální změny v přípravě budoucích učitelů si vyžadují širší profesní síťování i mezi vzdělavateli budoucích učitelů. Příspěvek popisuje existující formy a účel profesních sítí učitelů. Zároveň nastiňuje možné důvody jejich vzniku a příčiny zájmu učitelů o ně. Uvádí výběr aktuálně existujících profesních sítí, o které mohou projevit zájem nejen učitelé v praxi, ale také budoucí učitelé nebo vzdělavatelé učitelů. Ve druhé části příspěvku je představena nově vzniklá institucionální profesní síť – Didaktická rada – na Fakultě přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci. Konstituování Didaktické rady je na jedné straně reakcí na kompetenční model přípravy budoucích učitelů, který překračuje oborově orientované vzdělávání. Zároveň jde o nástroj pro podporu výzkumné spolupráce v oblasti vzdělávání mezi jednotlivými obory. V závěru příspěvku jsou diskutovány dosavadní zkušenosti z fungování Didaktické rady a příležitosti pro zvyšování kvality přípravy budoucích učitelů.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů