All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The digital artwork and the audience

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24520%2F22%3A00010304" target="_blank" >RIV/46747885:24520/22:00010304 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://tuni.tul.cz/rubriky/udalosti/id:142296" target="_blank" >https://tuni.tul.cz/rubriky/udalosti/id:142296</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Digitální umělecké dílo a publikum

  • Original language description

    V průběhu workshopu jsem 30. září2022 uskutečnil jednodenní výzkumnou výstavu v rámci celorepublikové akce Noc vědců. Návštěvníkům byl představen výzkumný projekt, jeho koncept a dlouhodobé i krátkodobé cíle. Nahlédli do procesu tvorby uměleckého díla a prostřednictvím rozšířené reality objevovali, jak bude vypadat objekt po dokončení (obr.09). Součástí byl také dialog, v průběhu něhož jsme vyplnili s návštěvníky za 4 hodiny 44 dotazníků (jeden dotazník byl vyřazen z důvodu nedůvěryhodně vyplněných odpovědí). Věkový rozptyl respondentů byl široký – od předškolních dětí po osoby v důchodovém věku. Cíle dotazníku: 1. Porovnat rozdíly mezi vnímáním digitálních technologií starší a mladší skupinou respondentů 2. Zjistit kolik procent ve skupině umí pracovat s QR čtečkou 3. Zjistit zdali respondenti stahují aplikace přes wifi nebo data a kolik jsou ochotni spotřebovat dat pro digitální umělecké dílo Respondenti byly rozděleni do dvou skupin: A/ skupina 23 respondentů do 35ti let - zástupci mladší generace B/ skupina 20 respondentů nad 35 let – zástupci starší generace Z výsledků dotazníku je patrné, že: 1. Polovina všech dotazovaných si myslí, že tuší, co je AR. Přičemž jeden člověk měl nainstalovanou aplikaci využívající AR 2. Potvrdil se předpoklad, že mladší používají aplikace více než starší respondenti. 3. Tři čtvrtiny všech respondentů umí instalovat aplikace přes QR čtečku. 4. Necelá polovina všech respondentů potřebuje ke stažení aplikace wifi 5. Tři čtvrtiny dotazovaných má někdy obavy z virtuálního světa.

  • Czech name

    Digitální umělecké dílo a publikum

  • Czech description

    V průběhu workshopu jsem 30. září2022 uskutečnil jednodenní výzkumnou výstavu v rámci celorepublikové akce Noc vědců. Návštěvníkům byl představen výzkumný projekt, jeho koncept a dlouhodobé i krátkodobé cíle. Nahlédli do procesu tvorby uměleckého díla a prostřednictvím rozšířené reality objevovali, jak bude vypadat objekt po dokončení (obr.09). Součástí byl také dialog, v průběhu něhož jsme vyplnili s návštěvníky za 4 hodiny 44 dotazníků (jeden dotazník byl vyřazen z důvodu nedůvěryhodně vyplněných odpovědí). Věkový rozptyl respondentů byl široký – od předškolních dětí po osoby v důchodovém věku. Cíle dotazníku: 1. Porovnat rozdíly mezi vnímáním digitálních technologií starší a mladší skupinou respondentů 2. Zjistit kolik procent ve skupině umí pracovat s QR čtečkou 3. Zjistit zdali respondenti stahují aplikace přes wifi nebo data a kolik jsou ochotni spotřebovat dat pro digitální umělecké dílo Respondenti byly rozděleni do dvou skupin: A/ skupina 23 respondentů do 35ti let - zástupci mladší generace B/ skupina 20 respondentů nad 35 let – zástupci starší generace Z výsledků dotazníku je patrné, že: 1. Polovina všech dotazovaných si myslí, že tuší, co je AR. Přičemž jeden člověk měl nainstalovanou aplikaci využívající AR 2. Potvrdil se předpoklad, že mladší používají aplikace více než starší respondenti. 3. Tři čtvrtiny všech respondentů umí instalovat aplikace přes QR čtečku. 4. Necelá polovina všech respondentů potřebuje ke stažení aplikace wifi 5. Tři čtvrtiny dotazovaných má někdy obavy z virtuálního světa.

Classification

  • Type

    E<sub>nekrit</sub> - Exhibition

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Event location

    Liberec

  • Event country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Event starting date

  • Event ending date

  • Total number of attendees

    80

  • Foreign attendee count

    10

  • Type of event by attendee nationality

    CST - Celostátní akce