All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The SI Vehicle Engine EA111.03E-LPG with the Mixture Forming by Injection of the Liquid LPG to the Inlet Manifold

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24620%2F15%3A00002749" target="_blank" >RIV/46747885:24620/15:00002749 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zážehový vozidlový motor EA111.03E-LPG s tvořením směsi vstřikováním kapalného LPG do sacího potrubí

  • Original language description

    Zážehové motory na LPG s tvořením směsi vefukováním odpařeného LPG do sacího traktu motoru mají při provozu na LPG nižší výkon proti provozu motoru na BA. Při tvoření směsi vstřikováním kapalného LPG do sacího traktu zážehového motoru lze při provozu na LPG dosáhnout stejného nebo mírně vyššího výkonu motoru jako při provozu motoru na BA. Účinkem velmi rychlého odpařování vstřikovaného kapalného LPG však vzniká na výtokové trysce v sacím traktu motoru námraza (mokrá pára LPG má ve výtokové trysky vstřikovače teplotu hluboko pod bodem mrazu, cca -30 až -50 0C). Odlamování a zanášení námrazy nasávaným vzduchem do válců motoru způsobuje občasné vynechávání zážehu. Motor EA111.03E je vybaven koncovou částí vstřikovače LPG s ohřevem výtokové trysky (vlastní konstrukce), která potlačuje (v optimálním případě zamezuje) icing.

  • Czech name

    Zážehový vozidlový motor EA111.03E-LPG s tvořením směsi vstřikováním kapalného LPG do sacího potrubí

  • Czech description

    Zážehové motory na LPG s tvořením směsi vefukováním odpařeného LPG do sacího traktu motoru mají při provozu na LPG nižší výkon proti provozu motoru na BA. Při tvoření směsi vstřikováním kapalného LPG do sacího traktu zážehového motoru lze při provozu na LPG dosáhnout stejného nebo mírně vyššího výkonu motoru jako při provozu motoru na BA. Účinkem velmi rychlého odpařování vstřikovaného kapalného LPG však vzniká na výtokové trysce v sacím traktu motoru námraza (mokrá pára LPG má ve výtokové trysky vstřikovače teplotu hluboko pod bodem mrazu, cca -30 až -50 0C). Odlamování a zanášení námrazy nasávaným vzduchem do válců motoru způsobuje občasné vynechávání zážehu. Motor EA111.03E je vybaven koncovou částí vstřikovače LPG s ohřevem výtokové trysky (vlastní konstrukce), která potlačuje (v optimálním případě zamezuje) icing.

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Josef Bozek Competence Centre for Automotive Industry</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    WP03C03 a WP03V003

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Zážehový motor EA111.03E-LPG s tvořením směsi vstřikováním kapalného LPG do nasávaného vzduchu (koncepce MPI) dosahuje při provozu na LPG stejný nebo i poněkud vyšší výkon proti provozu motoru na BA95 (při 100% zatížení v režimech středních provozních otáček je výkon motoru při provozu na LPG vyšší o cca 2%). Při provozu na LPG pracuje motor EA111.03E-LPG s menším obohacením směsi než při provozu na BA95 a to spolu s menším podílem uhlíku v LPG (proti BA95) přispívá k menší produkci CO2 při jeho provozu na LPG..

  • Economical parameters

    Zážehový motor EA111.03E-LPG poskytuje možnost dalšího technického vývoje zážehových motorů na alternativní paliva (BA95 a LPG) s efektem zvýšení celkové účinnosti zážehových motorů a snížení produkce (a emisí) CO2. Funkční vzorek zážehového motoru EA111.03E-LPG a poznatky z provedených měření na motoru umožní snížit náklady a zkrátit čas při následném výzkumu a vývoji vozidlových motorů pro alternativní provoz na BA95 nebo LPG..

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    46747885

  • Owner name

    Technická univerzita v Liberci

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page