Wear of the railway turnout crossings made of explosive hardened Hadfield steel
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46962778%3A_____%2F13%3A%230000007" target="_blank" >RIV/46962778:_____/13:#0000007 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Opotřebení železničních srdcovek vyrobených z Hadfieldovi oceli zpevněné výbuchem
Original language description
V příspěvku je popsán postup a aplikace technologie zpevnění výbuchem srdcovky železniční výhybky vyrobené z vysokolegované austenitické manganové oceli - Hadfieldovy oceli. Z důvodu vysoké schopnosti deformačního zpevnění této oceli s chemickým složením- uhlík (1,2%), mangan (12%), křemík (0,45%) - byly funkční (pojížděné) plochy srdcovky před jejím vložením do trati zpevněny výbuchem prostřednictvím plastické trhaviny. Deformační zpevnění vyvolané tlakem rázové vlny se projevilo zvýšením povrchové ipodpovrchové tvrdosti srdcovky. Po instalaci takto výbuchem zpevněné srdcovky do železniční sítě SŽDC, s.o. v České republice probíhá pravidelné sledování změn povrchové tvrdosti, míry opotřebení a plastického přetvoření, které jsou vyvolány tlakovým a rázovým namáháním od rázů kol železničních vozidel při přejezdu přes srdcovku. Povrchová tvrdost je po celé délce srdcovky měřena pomocí přenosného tvrdoměru Equotip, opotřebení společně se vznikem plastického přetvoření je sledováno pomoc
Czech name
Opotřebení železničních srdcovek vyrobených z Hadfieldovi oceli zpevněné výbuchem
Czech description
V příspěvku je popsán postup a aplikace technologie zpevnění výbuchem srdcovky železniční výhybky vyrobené z vysokolegované austenitické manganové oceli - Hadfieldovy oceli. Z důvodu vysoké schopnosti deformačního zpevnění této oceli s chemickým složením- uhlík (1,2%), mangan (12%), křemík (0,45%) - byly funkční (pojížděné) plochy srdcovky před jejím vložením do trati zpevněny výbuchem prostřednictvím plastické trhaviny. Deformační zpevnění vyvolané tlakem rázové vlny se projevilo zvýšením povrchové ipodpovrchové tvrdosti srdcovky. Po instalaci takto výbuchem zpevněné srdcovky do železniční sítě SŽDC, s.o. v České republice probíhá pravidelné sledování změn povrchové tvrdosti, míry opotřebení a plastického přetvoření, které jsou vyvolány tlakovým a rázovým namáháním od rázů kol železničních vozidel při přejezdu přes srdcovku. Povrchová tvrdost je po celé délce srdcovky měřena pomocí přenosného tvrdoměru Equotip, opotřebení společně se vznikem plastického přetvoření je sledováno pomoc
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA01031297" target="_blank" >TA01031297: Increasing the quality of track in switches by flexibility</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Metal 2013 Conference proceedings
ISBN
978-80-87294-39-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
59-59
Publisher name
TANGER spol. s r.o.
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—