Modification of railway track stiffness
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46962778%3A_____%2F16%3AN0000004" target="_blank" >RIV/46962778:_____/16:N0000004 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zpružňování kolejové jízdní dráhy
Original language description
Jedním z vlivů zvyšující dynamické namáhání konstrukce koleje jsou změny v tuhosti jízdní dráhy. Vzhledem ke stoupající potřebě zvyšování rychlosti železniční dopravy se dostává do popředí i zjišťování tuhosti kolejové jízdní dráhy a případná optimalizace nehomogenit v tuhosti. Rovnoměrná tuhost po délce koleje snižuje dynamické namáhání koleje a tím přispívá k menšímu opotřebení prvků koleje, udržuje déle stabilitu prostorové polohy koleje a snižuje náklady na údržbu. Nehomogenity v tuhosti se vyskytují jak v běžné koleji, tak ve výhybkách. Příklad nehomogenity jízdní dráhy běžné koleje je v místech staveb železničního spodku zasahující do konstrukce pražcového podloží. V případě výhybek je nehomogenitou každá výhybka, jelikož tuhost výhybky je mnohem větší než běžné koleje. Proto je potřeba se touto problematikou zabývat a řešit možnosti zpružnění běžné koleje a především výhybek.
Czech name
Zpružňování kolejové jízdní dráhy
Czech description
Jedním z vlivů zvyšující dynamické namáhání konstrukce koleje jsou změny v tuhosti jízdní dráhy. Vzhledem ke stoupající potřebě zvyšování rychlosti železniční dopravy se dostává do popředí i zjišťování tuhosti kolejové jízdní dráhy a případná optimalizace nehomogenit v tuhosti. Rovnoměrná tuhost po délce koleje snižuje dynamické namáhání koleje a tím přispívá k menšímu opotřebení prvků koleje, udržuje déle stabilitu prostorové polohy koleje a snižuje náklady na údržbu. Nehomogenity v tuhosti se vyskytují jak v běžné koleji, tak ve výhybkách. Příklad nehomogenity jízdní dráhy běžné koleje je v místech staveb železničního spodku zasahující do konstrukce pražcového podloží. V případě výhybek je nehomogenitou každá výhybka, jelikož tuhost výhybky je mnohem větší než běžné koleje. Proto je potřeba se touto problematikou zabývat a řešit možnosti zpružnění běžné koleje a především výhybek.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Juniorstav 2016: 18. odborná konference doktorského studia. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební, 28. 1. 2016
ISBN
978-80-214-5311-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
—
Publisher name
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2016
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—