All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Modification of railway track stiffness

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46962778%3A_____%2F16%3AN0000004" target="_blank" >RIV/46962778:_____/16:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zpružňování kolejové jízdní dráhy

  • Original language description

    Jedním z vlivů zvyšující dynamické namáhání konstrukce koleje jsou změny v tuhosti jízdní dráhy. Vzhledem ke stoupající potřebě zvyšování rychlosti železniční dopravy se dostává do popředí i zjišťování tuhosti kolejové jízdní dráhy a případná optimalizace nehomogenit v tuhosti. Rovnoměrná tuhost po délce koleje snižuje dynamické namáhání koleje a tím přispívá k menšímu opotřebení prvků koleje, udržuje déle stabilitu prostorové polohy koleje a snižuje náklady na údržbu. Nehomogenity v tuhosti se vyskytují jak v běžné koleji, tak ve výhybkách. Příklad nehomogenity jízdní dráhy běžné koleje je v místech staveb železničního spodku zasahující do konstrukce pražcového podloží. V případě výhybek je nehomogenitou každá výhybka, jelikož tuhost výhybky je mnohem větší než běžné koleje. Proto je potřeba se touto problematikou zabývat a řešit možnosti zpružnění běžné koleje a především výhybek.

  • Czech name

    Zpružňování kolejové jízdní dráhy

  • Czech description

    Jedním z vlivů zvyšující dynamické namáhání konstrukce koleje jsou změny v tuhosti jízdní dráhy. Vzhledem ke stoupající potřebě zvyšování rychlosti železniční dopravy se dostává do popředí i zjišťování tuhosti kolejové jízdní dráhy a případná optimalizace nehomogenit v tuhosti. Rovnoměrná tuhost po délce koleje snižuje dynamické namáhání koleje a tím přispívá k menšímu opotřebení prvků koleje, udržuje déle stabilitu prostorové polohy koleje a snižuje náklady na údržbu. Nehomogenity v tuhosti se vyskytují jak v běžné koleji, tak ve výhybkách. Příklad nehomogenity jízdní dráhy běžné koleje je v místech staveb železničního spodku zasahující do konstrukce pražcového podloží. V případě výhybek je nehomogenitou každá výhybka, jelikož tuhost výhybky je mnohem větší než běžné koleje. Proto je potřeba se touto problematikou zabývat a řešit možnosti zpružnění běžné koleje a především výhybek.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JN - Civil engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Juniorstav 2016: 18. odborná konference doktorského studia. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební, 28. 1. 2016

  • ISBN

    978-80-214-5311-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jan 1, 2016

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article