All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Simulation of pedestrian evacuation and transport processes in VISSIM software

Result description

This paper discusses the microscopic simulation of pedestrian evacuation and transportation processes with the use of the Vissim software and its module for pedestrian simulation called VisWalk. This article briefly compares an already known simple lineal pedestrian simulation without interaction of pedestrians (but which is commonly applied for the interaction type vehicle ? pedestrian, especially in cases of capacity assessment and optimization procedures) with a new approach of full pedestrians interaction, including interactions with obstacles based on the Helbing?s social force model. This relatively new model enables definition of areas for pedestrian movement instead of links and significantly extends the capabilities of the software, especiallyfor evacuation analysis in states without panic. Furthermore, it posts general objectives of pedestrian simulation including other possible commercial applications and introduces the model tests according to German directive RIMEA. This

Keywords

microsimulationevacuationpedestrian simulationVISSIMsimulation test

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Simulace evakuačních a transportních procesů chodců v softwaru VISSIM

  • Original language description

    Příspěvek je věnován problematice mikroskopické simulace evakuačních a transportních procesů pěších s využitím softwaru VISSIM a jeho modulu pro simulaci pěších VisWalk. Článek stručně srovnává jednoduchou, již známou liniovou simulaci chodců bez vzájemné interakce chodců (která je ale běžně aplikována k interakci typu vozidlo ? chodec zejména v případech kapacitního posuzování a optimalizačních postupů) s novým přístupem plné vzájemné interakce chodců včetně interakce s překážkami na základě Helbingovamodelu sociálních sil. Tento relativně nový model umožňuje chodcům místo linií definovat plochy pro pohyb, významně rozšiřuje možnosti využití softwaru a to zejména pro evakuační analýzy ve stavech bez paniky. Dále příspěvek představuje obecné cíle simulace pěších včetně dalších možných komerčních aplikací a seznamuje s modelovými testy mikrosimulačných softwarů podle německé směrnice RIMEA. Tato směrnice vznikla a je nadále vyvíjena v průběhu stejnojmenného projektu s rakouskými, němec

  • Czech name

    Simulace evakuačních a transportních procesů chodců v softwaru VISSIM

  • Czech description

    Příspěvek je věnován problematice mikroskopické simulace evakuačních a transportních procesů pěších s využitím softwaru VISSIM a jeho modulu pro simulaci pěších VisWalk. Článek stručně srovnává jednoduchou, již známou liniovou simulaci chodců bez vzájemné interakce chodců (která je ale běžně aplikována k interakci typu vozidlo ? chodec zejména v případech kapacitního posuzování a optimalizačních postupů) s novým přístupem plné vzájemné interakce chodců včetně interakce s překážkami na základě Helbingovamodelu sociálních sil. Tento relativně nový model umožňuje chodcům místo linií definovat plochy pro pohyb, významně rozšiřuje možnosti využití softwaru a to zejména pro evakuační analýzy ve stavech bez paniky. Dále příspěvek představuje obecné cíle simulace pěších včetně dalších možných komerčních aplikací a seznamuje s modelovými testy mikrosimulačných softwarů podle německé směrnice RIMEA. Tato směrnice vznikla a je nadále vyvíjena v průběhu stejnojmenného projektu s rakouskými, němec

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AP - Municipal, regional and transportation planning

  • OECD FORD branch

Result continuities

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Dopravná infraštruktúra v mestách

  • ISBN

    978-80-554-0577-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Stavebná fakulta Žilinskej univerzity v Žiline

  • Place of publication

    Žilina

  • Event location

    Žilina

  • Event date

    Oct 3, 2012

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article

Basic information

Result type

D - Article in proceedings

D

CEP

AP - Municipal, regional and transportation planning

Year of implementation

2012