Simulation of pedestrian evacuation and transport processes in VISSIM software
Result description
This paper discusses the microscopic simulation of pedestrian evacuation and transportation processes with the use of the Vissim software and its module for pedestrian simulation called VisWalk. This article briefly compares an already known simple lineal pedestrian simulation without interaction of pedestrians (but which is commonly applied for the interaction type vehicle ? pedestrian, especially in cases of capacity assessment and optimization procedures) with a new approach of full pedestrians interaction, including interactions with obstacles based on the Helbing?s social force model. This relatively new model enables definition of areas for pedestrian movement instead of links and significantly extends the capabilities of the software, especiallyfor evacuation analysis in states without panic. Furthermore, it posts general objectives of pedestrian simulation including other possible commercial applications and introduces the model tests according to German directive RIMEA. This
Keywords
microsimulationevacuationpedestrian simulationVISSIMsimulation test
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Simulace evakuačních a transportních procesů chodců v softwaru VISSIM
Original language description
Příspěvek je věnován problematice mikroskopické simulace evakuačních a transportních procesů pěších s využitím softwaru VISSIM a jeho modulu pro simulaci pěších VisWalk. Článek stručně srovnává jednoduchou, již známou liniovou simulaci chodců bez vzájemné interakce chodců (která je ale běžně aplikována k interakci typu vozidlo ? chodec zejména v případech kapacitního posuzování a optimalizačních postupů) s novým přístupem plné vzájemné interakce chodců včetně interakce s překážkami na základě Helbingovamodelu sociálních sil. Tento relativně nový model umožňuje chodcům místo linií definovat plochy pro pohyb, významně rozšiřuje možnosti využití softwaru a to zejména pro evakuační analýzy ve stavech bez paniky. Dále příspěvek představuje obecné cíle simulace pěších včetně dalších možných komerčních aplikací a seznamuje s modelovými testy mikrosimulačných softwarů podle německé směrnice RIMEA. Tato směrnice vznikla a je nadále vyvíjena v průběhu stejnojmenného projektu s rakouskými, němec
Czech name
Simulace evakuačních a transportních procesů chodců v softwaru VISSIM
Czech description
Příspěvek je věnován problematice mikroskopické simulace evakuačních a transportních procesů pěších s využitím softwaru VISSIM a jeho modulu pro simulaci pěších VisWalk. Článek stručně srovnává jednoduchou, již známou liniovou simulaci chodců bez vzájemné interakce chodců (která je ale běžně aplikována k interakci typu vozidlo ? chodec zejména v případech kapacitního posuzování a optimalizačních postupů) s novým přístupem plné vzájemné interakce chodců včetně interakce s překážkami na základě Helbingovamodelu sociálních sil. Tento relativně nový model umožňuje chodcům místo linií definovat plochy pro pohyb, významně rozšiřuje možnosti využití softwaru a to zejména pro evakuační analýzy ve stavech bez paniky. Dále příspěvek představuje obecné cíle simulace pěších včetně dalších možných komerčních aplikací a seznamuje s modelovými testy mikrosimulačných softwarů podle německé směrnice RIMEA. Tato směrnice vznikla a je nadále vyvíjena v průběhu stejnojmenného projektu s rakouskými, němec
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AP - Municipal, regional and transportation planning
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
TA02030441: Virtual simulation of pedestrian evacuation and transport processes
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Dopravná infraštruktúra v mestách
ISBN
978-80-554-0577-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
—
Publisher name
Stavebná fakulta Žilinskej univerzity v Žiline
Place of publication
Žilina
Event location
Žilina
Event date
Oct 3, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—
Basic information
Result type
D - Article in proceedings
CEP
AP - Municipal, regional and transportation planning
Year of implementation
2012