Simulation of pedestrian evacuation and transport processes in VISSIM software
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47307218%3A_____%2F12%3A%230000181" target="_blank" >RIV/47307218:_____/12:#0000181 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Simulace evakuačních a transportních procesů chodců v softwaru VISSIM
Original language description
Příspěvek je věnován problematice mikroskopické simulace evakuačních a transportních procesů pěších s využitím softwaru VISSIM a jeho modulu pro simulaci pěších VisWalk. Článek stručně srovnává jednoduchou, již známou liniovou simulaci chodců bez vzájemné interakce chodců (která je ale běžně aplikována k interakci typu vozidlo ? chodec zejména v případech kapacitního posuzování a optimalizačních postupů) s novým přístupem plné vzájemné interakce chodců včetně interakce s překážkami na základě Helbingovamodelu sociálních sil. Tento relativně nový model umožňuje chodcům místo linií definovat plochy pro pohyb, významně rozšiřuje možnosti využití softwaru a to zejména pro evakuační analýzy ve stavech bez paniky. Dále příspěvek představuje obecné cíle simulace pěších včetně dalších možných komerčních aplikací a seznamuje s modelovými testy mikrosimulačných softwarů podle německé směrnice RIMEA. Tato směrnice vznikla a je nadále vyvíjena v průběhu stejnojmenného projektu s rakouskými, němec
Czech name
Simulace evakuačních a transportních procesů chodců v softwaru VISSIM
Czech description
Příspěvek je věnován problematice mikroskopické simulace evakuačních a transportních procesů pěších s využitím softwaru VISSIM a jeho modulu pro simulaci pěších VisWalk. Článek stručně srovnává jednoduchou, již známou liniovou simulaci chodců bez vzájemné interakce chodců (která je ale běžně aplikována k interakci typu vozidlo ? chodec zejména v případech kapacitního posuzování a optimalizačních postupů) s novým přístupem plné vzájemné interakce chodců včetně interakce s překážkami na základě Helbingovamodelu sociálních sil. Tento relativně nový model umožňuje chodcům místo linií definovat plochy pro pohyb, významně rozšiřuje možnosti využití softwaru a to zejména pro evakuační analýzy ve stavech bez paniky. Dále příspěvek představuje obecné cíle simulace pěších včetně dalších možných komerčních aplikací a seznamuje s modelovými testy mikrosimulačných softwarů podle německé směrnice RIMEA. Tato směrnice vznikla a je nadále vyvíjena v průběhu stejnojmenného projektu s rakouskými, němec
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AP - Municipal, regional and transportation planning
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA02030441" target="_blank" >TA02030441: Virtual simulation of pedestrian evacuation and transport processes</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Dopravná infraštruktúra v mestách
ISBN
978-80-554-0577-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
—
Publisher name
Stavebná fakulta Žilinskej univerzity v Žiline
Place of publication
Žilina
Event location
Žilina
Event date
Oct 3, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—