Numerical investigation of aerodynamic action on track vicinity within the electric locomotive operation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F07%3A%230000237" target="_blank" >RIV/47718684:_____/07:#0000237 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Numerical investigation of aerodynamic action on track vicinity within the electric locomotive operation
Original language description
The paper deals with the numerical investigation of aerodynamic loads on railway track vicinity within the passage of the train set consisting of the electric locomotive ŠKODA 109E and three passenger carriages. In agreement with requirements specified in TSI (Technical specification for Interoperability) railway safety stan-dards following two different train operating modes were simulated ? train passage in open space and train passage along the platform. In both the cases the train operates on a straight track with 200 km/h speed of motion, which is the maximum operational speed of the locomotive. The main results of the problem solution represent time-variations of pressure and velocity recorded in defined locations in track vicinity and a report of the aero-dynamic force affecting the reference cylinder in a horizontal plane within the train passage.
Czech name
Numerické vyšetřování aerodynamických účinků na okolí tratě při provozu elektrické lokomotivy
Czech description
Příspěvek je věnován numerickému vyšetřování aerodynamického zatížení okolí tratě při průjezdu vlakové soupravy, kterou tvoří lokomotiva ŠKODA 109E a tři osobní vozy. V souladu s požadavky uvedenými v drážních bezpečnostních předpisech TSI (Technická směrnice pro interoperabilitu) byly simulovány dva rozdílné provozní režimy ? jízda vlaku na volné trati a průjezd podél nástupiště. V obou případech vlak jede na přímé koleji rychlostí 200km/h, což je maximální provozní rychlost lokomotivy 109E. Hlavní výsledky řešení úlohy představují časové výchylky tlaku a rychlosti zaznamenané v definovaných místech v okolí tratě a záznam průběhu aerodynamických sil působících na referenční válec.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
BK - Liquid mechanics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Research Centre of Rail Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Applied and Computational Mechanics
ISSN
1802-680X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
Vol. 1
Issue of the periodical within the volume
Num. 1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
215-224
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—