All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Numerical investigation of aerodynamic action on track vicinity within the electric locomotive operation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F07%3A%230000237" target="_blank" >RIV/47718684:_____/07:#0000237 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Numerical investigation of aerodynamic action on track vicinity within the electric locomotive operation

  • Original language description

    The paper deals with the numerical investigation of aerodynamic loads on railway track vicinity within the passage of the train set consisting of the electric locomotive ŠKODA 109E and three passenger carriages. In agreement with requirements specified in TSI (Technical specification for Interoperability) railway safety stan-dards following two different train operating modes were simulated ? train passage in open space and train passage along the platform. In both the cases the train operates on a straight track with 200 km/h speed of motion, which is the maximum operational speed of the locomotive. The main results of the problem solution represent time-variations of pressure and velocity recorded in defined locations in track vicinity and a report of the aero-dynamic force affecting the reference cylinder in a horizontal plane within the train passage.

  • Czech name

    Numerické vyšetřování aerodynamických účinků na okolí tratě při provozu elektrické lokomotivy

  • Czech description

    Příspěvek je věnován numerickému vyšetřování aerodynamického zatížení okolí tratě při průjezdu vlakové soupravy, kterou tvoří lokomotiva ŠKODA 109E a tři osobní vozy. V souladu s požadavky uvedenými v drážních bezpečnostních předpisech TSI (Technická směrnice pro interoperabilitu) byly simulovány dva rozdílné provozní režimy ? jízda vlaku na volné trati a průjezd podél nástupiště. V obou případech vlak jede na přímé koleji rychlostí 200km/h, což je maximální provozní rychlost lokomotivy 109E. Hlavní výsledky řešení úlohy představují časové výchylky tlaku a rychlosti zaznamenané v definovaných místech v okolí tratě a záznam průběhu aerodynamických sil působících na referenční válec.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    BK - Liquid mechanics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Research Centre of Rail Vehicles</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Applied and Computational Mechanics

  • ISSN

    1802-680X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    Vol. 1

  • Issue of the periodical within the volume

    Num. 1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    215-224

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database