All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Verification of the stabilizer bar of an articulated trolleybus

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F08%3A%230000314" target="_blank" >RIV/47718684:_____/08:#0000314 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Verification of the stabilizer bar of an articulated trolleybus

  • Original language description

    At the modernization of the ŠKODA 22 Tr articulated trolleybus a different type of an articulated joint and a different type of driving axles were used in its construction besides other changes. During test drives, which were focused on the driving stability of the vehicle, a large roll of the rear section appeared. A suitable structural solution for reducing the rear section roll angle of the modernized trolleybus was the using of a rear section stabilizer bar. On the basis of computer simulations of the test drives with the trolleybus multibody models the correctness of the experimental-simulation approach used for the stabilizer bar structural design was verified.

  • Czech name

    Návrh stabilizátoru kloubového trolejbusu

  • Czech description

    Při modernizaci zadního vozu kloubového trolejbusu byl použit m.j. jiný typ kloubu a jiný typ hnacích náprav. Během zkušebních jízd, které byly zaměřeny na jízdní stabilitu vozidla, se projevovalo značné klopení zadního vozu. Vhodné konstrukční řešení pro pro snížení klopení zadního vozu bylo použití stabilizační tyče zadního vozu. Na základě počítačových simulací těchto zkušebních jízd s multibody modely trolejbusu byla ověřena správnost experimentálně výpočetního přístupu použitého při návrhu stabilizátoru.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Engineering Mechanics

  • ISSN

    1802-1484

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    15

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database