All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Work and education of knowledge workers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F16%3AN0000071" target="_blank" >RIV/47813059:19240/16:N0000071 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Práce a vzdělávání znalostních pracovníků

  • Original language description

    Znalostní pracovník je definován v kontextu Castellsova pojmu samoprogramovatelné autonomní práce a Reichova pojmu symbolicko-analytické práce. Znalostní ekonomice dominuje znalostní lidský kapitál. V současné době digitální technologie nahrazují rutinní manuální i kancelářské činnosti, ale objevují se i aplikace nahrazující znalostní pracovníky, zejména jejich méně kreativní činnosti. Proto se znalostní pracovník musí nepřetržitě vzdělávat. Informační chování znalostních pracovníků vykazuje některé rizika, které komplikují vzdělávací procesy – např. workoholismus, gamifikace práce, multitasking a pragmatické rozhodování na základě prvních informací. Své místo v hybridním vzdělávání mohou zaujmout i knihovny různých typů.

  • Czech name

    Práce a vzdělávání znalostních pracovníků

  • Czech description

    Znalostní pracovník je definován v kontextu Castellsova pojmu samoprogramovatelné autonomní práce a Reichova pojmu symbolicko-analytické práce. Znalostní ekonomice dominuje znalostní lidský kapitál. V současné době digitální technologie nahrazují rutinní manuální i kancelářské činnosti, ale objevují se i aplikace nahrazující znalostní pracovníky, zejména jejich méně kreativní činnosti. Proto se znalostní pracovník musí nepřetržitě vzdělávat. Informační chování znalostních pracovníků vykazuje některé rizika, které komplikují vzdělávací procesy – např. workoholismus, gamifikace práce, multitasking a pragmatické rozhodování na základě prvních informací. Své místo v hybridním vzdělávání mohou zaujmout i knihovny různých typů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AF - Documentation, librarianship, work with information

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Kniha ve 21. století: redefinování role knihoven ve 21. století

  • ISBN

    978-80-7051-220-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    73-88

  • Publisher name

    Moravská zemská knihovna

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Opava

  • Event date

    Feb 16, 2016

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article