All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Information education towards inclusion

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F17%3AA0000167" target="_blank" >RIV/47813059:19240/17:A0000167 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.inforum.cz/pdf/2017/plankova-jindra.pdf" target="_blank" >http://www.inforum.cz/pdf/2017/plankova-jindra.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Informační vzdělávání na cestě k inkluzi

  • Original language description

    Informační vzdělávání představuje myšlenkový systém, který spojuje ucelený formativní proces vzdělávání, se schopností jednotlivce vyhledávat, zpracovávat, vyhodnocovat a využívat informace, dostupné pomocí informačních metod a technologií. Zásadním prvkem pro vzdělávanou osobu je uvědomění si potenciálu informací a souvisejících zdrojů, včetně schopnosti tyto zdroje využívat. Moderní lidská společnost prochází zásadními změnami a čelí mnoha výzvám. Na poli informačního vzdělávání je jednou z těchto výzev koncept inkluze, pro který je příznačné úsilí o vznik takové společnosti, na jejímž životě se podílejí všichni bez rozdílu. Samo efektivní zavádění inkluze ve vzdělávání je závislé na mnoha proměnných a vyžaduje týmovou spolupráci pedagogů, poradenských pracovníků, rodičů žáků, ale i vedení škol, zástupců státních orgánů a neziskových organizací i tvůrců organizačních a legislativních norem i dalších zainteresovaných pracovníků. Z mnoha přímých účastníků vzdělávacích procesů jsou to pak často knihovníci, jako asistenti vzdělávání, na kterých může být úspěch či neúspěch inkluzivního vzdělávání do značné míry závislý. Cílem příspěvku je nalezení potřebné shody při tvorbě, zpracování a prosazení strategie práce se znevýhodněnými uživateli knihoven. A to zejména na stanovení a přesném chápání jejich specifických studijních a informačních potřeb, které je nutné vnímat z pohledu zcela individuálních a často jedinečných odlišností. Výsledkem bude koncept metodiky práce pro knihovníky a informační pracovníky pro práci s uživateli se specifickými a speciálně-pedagogickými potřebami. Se záměrem zajistit nutné teoretické a metodologické zásady pro inkluzi v procesech informačního vzdělávání.

  • Czech name

    Informační vzdělávání na cestě k inkluzi

  • Czech description

    Informační vzdělávání představuje myšlenkový systém, který spojuje ucelený formativní proces vzdělávání, se schopností jednotlivce vyhledávat, zpracovávat, vyhodnocovat a využívat informace, dostupné pomocí informačních metod a technologií. Zásadním prvkem pro vzdělávanou osobu je uvědomění si potenciálu informací a souvisejících zdrojů, včetně schopnosti tyto zdroje využívat. Moderní lidská společnost prochází zásadními změnami a čelí mnoha výzvám. Na poli informačního vzdělávání je jednou z těchto výzev koncept inkluze, pro který je příznačné úsilí o vznik takové společnosti, na jejímž životě se podílejí všichni bez rozdílu. Samo efektivní zavádění inkluze ve vzdělávání je závislé na mnoha proměnných a vyžaduje týmovou spolupráci pedagogů, poradenských pracovníků, rodičů žáků, ale i vedení škol, zástupců státních orgánů a neziskových organizací i tvůrců organizačních a legislativních norem i dalších zainteresovaných pracovníků. Z mnoha přímých účastníků vzdělávacích procesů jsou to pak často knihovníci, jako asistenti vzdělávání, na kterých může být úspěch či neúspěch inkluzivního vzdělávání do značné míry závislý. Cílem příspěvku je nalezení potřebné shody při tvorbě, zpracování a prosazení strategie práce se znevýhodněnými uživateli knihoven. A to zejména na stanovení a přesném chápání jejich specifických studijních a informačních potřeb, které je nutné vnímat z pohledu zcela individuálních a často jedinečných odlišností. Výsledkem bude koncept metodiky práce pro knihovníky a informační pracovníky pro práci s uživateli se specifickými a speciálně-pedagogickými potřebami. Se záměrem zajistit nutné teoretické a metodologické zásady pro inkluzi v procesech informačního vzdělávání.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50804 - Library science

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    INFORUM 2017: 23. ročník konference o profesionálních informačních zdrojích

  • ISBN

  • ISSN

    1801-2213

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Albertina icome Praha

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Jan 1, 2017

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article