E-business Development Key Areas
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F08%3A%230000277" target="_blank" >RIV/47813059:19520/08:#0000277 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
E-business Development Key Areas
Original language description
E-business and e-commerce have directly dependence on information and communication technology (ICT). Many conditions have to be satisfied to e-business systems operate all right and bring contribution. The fundamental element is e-business strategy. Once of the e-commerce key area is internet shops development. Internet shops are realized as a web sites published on internet. Web sites make possible communication between custom and operators information system. Principal aim of the internet shop web sites is effort to internet shop web sites be displayed in one of the forefront in internet browser after request of user. To this goal for example Search Engine Optimization (SEO) or method of paid references can be used. Data from internet shop web sitesare computing in firm information system. On this account we have to directly defined dataflow between internet shop websites and information system.
Czech name
Klíčové oblasti vývoje e-business
Czech description
E-business a e-commerce mají přímou závislost na informačních a komunikačních technologiích (ICT). Aby byl e-business system funkční a přinosný musí být splněna celá řada podmínek. Základním prvkem je e-business strategie. Jednou z klíčových oblastí e-commerce je vývoj internetových obchodů. Internetové obchody jsou realizovány jako webové stránky dostupné na internetu. Webové stránky umožňují komunikaci mezi zákazníky a informačními systémy dodavatelů. Základním cílem je, aby se webové stránky internetového obchodu zobrazovaly při vyhledávání uživatelem na jednom z prvních míst ve webových prohlížečích. Pro tento účel lze využít metodu SEO nebo placené odkazy. Data z internetových obchodů jsou zpracovávána ve firemních informačních systémech. Z tohotohlediska je nezbytné striktně definovat datové toky mezi webovými stránkami internetových obchodů a informačními systémy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
IN - Informatics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
5-th International Symposium on Business Administration
ISBN
978-975-8100-78-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
—
Publisher name
Çanakkale Onsekiz Mart University
Place of publication
Çanakkale, Turkey
Event location
Çanakkale
Event date
Jan 1, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—