A Comparison of results of computer-based and frontal teaching of physics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F11%3A%230001455" target="_blank" >RIV/47813059:19520/11:#0001455 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Srovnání výsledků počítačem podporované a frontální výuky fyziky
Original language description
Cílem článku je prezentovat výsledky pedagogického experimentu, který proběhl v první polovině roku 2009 na čtyřech gymnáziích Moravskoslezského kraje. Výzkumný vzorek zahrnoval 336 žáků z 12 tříd. Cílem experimentu bylo porovnat výsledky počítačem podporované výuky fyziky a tradiční frontální výuky fyziky v tématu změn skupenství. Výzkumný problém byl řešen formou pedagogického experimentu, v němž byla experimentální skupina vyučována pomocí multimediálního počítačového programu Fázové změny a kontrolní skupina tradiční frontální metodou. Postoje žáků byly zjišťovány pomocí dotazníku. Výzkumem bylo zjištěno, že přírůstek vědomostí a dovedností žáků v oblasti změn skupenství, retence těchto vědomostí a dovedností ani vybrané postoje k dané metodě výukynebyly u žáků kontrolní a experimentální skupiny statisticky významně odlišné. Dále byla zjištěna vysoká variabilita výsledků výuky na jednotlivých školách a rovněž prakticky totožné výsledky dívek a chlapců v experimentální skupině.
Czech name
Srovnání výsledků počítačem podporované a frontální výuky fyziky
Czech description
Cílem článku je prezentovat výsledky pedagogického experimentu, který proběhl v první polovině roku 2009 na čtyřech gymnáziích Moravskoslezského kraje. Výzkumný vzorek zahrnoval 336 žáků z 12 tříd. Cílem experimentu bylo porovnat výsledky počítačem podporované výuky fyziky a tradiční frontální výuky fyziky v tématu změn skupenství. Výzkumný problém byl řešen formou pedagogického experimentu, v němž byla experimentální skupina vyučována pomocí multimediálního počítačového programu Fázové změny a kontrolní skupina tradiční frontální metodou. Postoje žáků byly zjišťovány pomocí dotazníku. Výzkumem bylo zjištěno, že přírůstek vědomostí a dovedností žáků v oblasti změn skupenství, retence těchto vědomostí a dovedností ani vybrané postoje k dané metodě výukynebyly u žáků kontrolní a experimentální skupiny statisticky významně odlišné. Dále byla zjištěna vysoká variabilita výsledků výuky na jednotlivých školách a rovněž prakticky totožné výsledky dívek a chlapců v experimentální skupině.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
61
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
45-52
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—