All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Development of Demand and Marketing Activities of Retailers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001791" target="_blank" >RIV/47813059:19520/12:#0001791 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vývoj poptávky a marketingové aktivity maloobchodníků.

  • Original language description

    V roce 2010 došlo v ČR k poklesu tržeb v maloobchodě. V centru naší pozornosti bylo zjištění, jak maloobchodníci na tento pokles reagují, zda adekvátně využívají doporučené marketingové aktivity, které jim nabízí teorie, a to především ti, kterým v danémroce tržby poklesly. Byly zjištěny jak pozitivní, tak negativní projevy využívání marketingových aktivit s ohledem na doporučení strategie Trading down. Většina maloobchodníků ve vzorku patří k malým subjektům, což koresponduje se strukturou v ČR. Subjekty působí na trhu déle než 10 let a hlavně na obecní úrovni. Maloobchodníci s poklesem tržeb ve zkoumaném období se velmi aktivně uplatnili v realizaci doporučovaných cenových aktivit, dále v personální politice, i když v menší míře. Stejně tak omezilivýznamnou část plánovaných aktivit týkajících se nákupní atmosféry. Většina z nich byla pasívní při možnosti využití sortimentních změn v zájmu zlepšení struktury nabídky i vlastní ekonomické situace.

  • Czech name

    Vývoj poptávky a marketingové aktivity maloobchodníků.

  • Czech description

    V roce 2010 došlo v ČR k poklesu tržeb v maloobchodě. V centru naší pozornosti bylo zjištění, jak maloobchodníci na tento pokles reagují, zda adekvátně využívají doporučené marketingové aktivity, které jim nabízí teorie, a to především ti, kterým v danémroce tržby poklesly. Byly zjištěny jak pozitivní, tak negativní projevy využívání marketingových aktivit s ohledem na doporučení strategie Trading down. Většina maloobchodníků ve vzorku patří k malým subjektům, což koresponduje se strukturou v ČR. Subjekty působí na trhu déle než 10 let a hlavně na obecní úrovni. Maloobchodníci s poklesem tržeb ve zkoumaném období se velmi aktivně uplatnili v realizaci doporučovaných cenových aktivit, dále v personální politice, i když v menší míře. Stejně tak omezilivýznamnou část plánovaných aktivit týkajících se nákupní atmosféry. Většina z nich byla pasívní při možnosti využití sortimentních změn v zájmu zlepšení struktury nabídky i vlastní ekonomické situace.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EE2.3.20.0016" target="_blank" >EE2.3.20.0016: Through the targeted research in the area of small and middle-sized companies to reaching competitive knowledge economy</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Trendy ekonomiky a managementu

  • ISSN

    1802-8527

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    VI

  • Issue of the periodical within the volume

    13

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    60-69

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database