The Development of Demand and Marketing Activities of Retailers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001791" target="_blank" >RIV/47813059:19520/12:#0001791 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vývoj poptávky a marketingové aktivity maloobchodníků.
Original language description
V roce 2010 došlo v ČR k poklesu tržeb v maloobchodě. V centru naší pozornosti bylo zjištění, jak maloobchodníci na tento pokles reagují, zda adekvátně využívají doporučené marketingové aktivity, které jim nabízí teorie, a to především ti, kterým v danémroce tržby poklesly. Byly zjištěny jak pozitivní, tak negativní projevy využívání marketingových aktivit s ohledem na doporučení strategie Trading down. Většina maloobchodníků ve vzorku patří k malým subjektům, což koresponduje se strukturou v ČR. Subjekty působí na trhu déle než 10 let a hlavně na obecní úrovni. Maloobchodníci s poklesem tržeb ve zkoumaném období se velmi aktivně uplatnili v realizaci doporučovaných cenových aktivit, dále v personální politice, i když v menší míře. Stejně tak omezilivýznamnou část plánovaných aktivit týkajících se nákupní atmosféry. Většina z nich byla pasívní při možnosti využití sortimentních změn v zájmu zlepšení struktury nabídky i vlastní ekonomické situace.
Czech name
Vývoj poptávky a marketingové aktivity maloobchodníků.
Czech description
V roce 2010 došlo v ČR k poklesu tržeb v maloobchodě. V centru naší pozornosti bylo zjištění, jak maloobchodníci na tento pokles reagují, zda adekvátně využívají doporučené marketingové aktivity, které jim nabízí teorie, a to především ti, kterým v danémroce tržby poklesly. Byly zjištěny jak pozitivní, tak negativní projevy využívání marketingových aktivit s ohledem na doporučení strategie Trading down. Většina maloobchodníků ve vzorku patří k malým subjektům, což koresponduje se strukturou v ČR. Subjekty působí na trhu déle než 10 let a hlavně na obecní úrovni. Maloobchodníci s poklesem tržeb ve zkoumaném období se velmi aktivně uplatnili v realizaci doporučovaných cenových aktivit, dále v personální politice, i když v menší míře. Stejně tak omezilivýznamnou část plánovaných aktivit týkajících se nákupní atmosféry. Většina z nich byla pasívní při možnosti využití sortimentních změn v zájmu zlepšení struktury nabídky i vlastní ekonomické situace.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EE2.3.20.0016" target="_blank" >EE2.3.20.0016: Through the targeted research in the area of small and middle-sized companies to reaching competitive knowledge economy</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Trendy ekonomiky a managementu
ISSN
1802-8527
e-ISSN
—
Volume of the periodical
VI
Issue of the periodical within the volume
13
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
60-69
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—